MTI • 2018. augusztus 23. 09:30
Nagyon sok módszertani tartalék van az oktatási rendszerben Hajnal Gabriella szerint. A Klebelsberg Központ új elnöke a Magyar Hírlap csütörtöki számában megjelent interjújában többek közt arról beszélt, hogy fontos a jó gyakorlatok összegyűjtése és megismertetése. Az elnök azt is hangsúlyozta - ellentétben a hivatalos statisztikákkal -, hogy nincs országos pedagógushiány.
Mint mondta, szeretnék elérni, hogy az iskolák megismerjék egymást. Beszélt arról, hogy milyen sikeresek a Komplex Instrukciós Program (KIP), de vannak nagyon jó egészségfejlesztési, mérés-értékelési és egyéb programok, amelyeket szélesebb körben kellene megismertetni.
Azokban a térségekben, intézményekben, ahol sok a hátrányos helyzetű gyerek, mindenütt megkezdődött a fejlesztés - mondta. Hozzátette: több száz iskolában zajlanak infrastrukturális és digitális fejlesztések, és folyik a tanuszoda-, tornaterem-, tanteremfejlesztési program is.
A Pénzcentrum viszont nemrég arról számolt be, hogy hetekkel az iskolakezdés előtt megközelítőleg 2000 pedagógusra lenne szükség országszerte. Nem csak az állami iskolákban okoz gondot a munkaerőhiány, az alternatív oktatási intézményekben sem teljes még létszám. Részletes beszámolónkat itt találod: