Pénzcentrum • 2018. február 24. 14:30
Az MNB a tegnap berendelte és személyesen kért tájékoztatást a veronai buszbaleset kárrendezését végző biztosító felsővezetésétől. A jegybank közleménye szerint mindenkor elvárja, hogy a magyar biztosítók az ügyfeleikkel szemben nemcsak korrekt és jogszerű magatartást tanúsítsanak, hanem azt is, hogy súlyos megrázkódtatást átélt ügyfeleik ügyeit kifejezett tapintattal, empátiával és emberséggel kezeljék.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) is értesült a veronai buszbalesetben érintettek biztosítói kárrendezésének sajnálatos körülményeiről, továbbá pénteken a kormány is kezdeményezte a jegybanknál az eset kivizsgálását - írja közleményében a központi bank.
A jegybank ezt megelőzően - a kárrendezés gördülékenysége érdekében - már korábban több körben egyeztetett a Magyar Biztosítók Szövetségével (MABISZ), illetve az érintett biztosítóval is, és egyértelműen megfogalmazta, hogy ebben a különösen felkavaró esetben fokozottan emberséges eljárást vár el. Az MNB határozott álláspontja, hogy a biztosítónak az ügyet minden körülmény között a károsultak érdekeinek figyelembevételével, s - különösen az elhunytak hozzátartozóival szemben - megértéssel és etikailag elfogadhatóan kell kezelnie.
Az MNB a biztosító társaságok tevékenységét folyamatos felügyelés keretében üzleti megbízhatósági és fogyasztóvédelmi szempontból is nyomon követi, s hatáskörén belül jelen ügyben is a fogyasztói érdekek kiemelt szem előtt tartásával fog eljárni. A jegybank minden Magyarországon működő biztosítótól elvárja, hogy azok ügyfeleikkel szemben korrekt, jogszerű és etikus magatartást tanúsítsanak, s a velük kötött szerződéseknek megfelelően nyújtsanak szolgáltatást kár felmerülése esetén, valamint teljesítsék kár- vagy sérelemdíj kifizetési kötelezettségüket.