Rosszabbul teljesítenek a magyar diákok: nem megy a matek és az olvasás

Világgazdaság2017. november 13. 09:33

Az Európai Bizottság magyar oktatásról készült jelentése szerint miközben az Európai Unióban csökken az iskolaelhagyók aránya, Magyarországon 2010 óta emelkedik. A magyar diákok olvasás, matematika és a természettudományok terén is alulteljesítenek az uniós átlaghoz képest.

Miközben az Európai Unióban csökken az iskolaelhagyók aránya, Magyarországon 2010 óta emelkedik - olvasható az Európai Bizottság magyar oktatásról készült jelentésében, amelyet a Világgazdaság ismertetett. 2013-ban az iskolaelhagyók aránya 11,9 százalék volt, 2016-ban már 12,4 százalék, ehhez képest az uniós átlag tavaly 10,7 százalékos volt.

A jelentésben hangsúlyozzák, hogy a hátrányos helyzetű fiatalok 2012 óta, vagyis a tankötelezettség 18-ról 16 éves korra való leszállítása óta maradnak ki egyre nagyobb számban az iskolából.

Az olvasást illetően alulteljesítő 15 évesek részaránya három év alatt 27,5 százalékra emelkedett, ez nyolc százalékos emelkedés. Matematikából sem teljesítenek a magyar diákpok sokkal jobban: ugyanennek a korosztálynak a 28 százaléka alulteljesít matematikából, az uniós átlaghoz képest hat százalékkal rosszabb az eredmény. A természettudományok területén sem rózsás a helyzet: a 26 százalékos alulteljesítés 8 százalékos romlást jelez 2013-hoz képest.

A jelentés kitér arra is, hogy a pedagógushiány komoly problémát jelent, és hiába emelkedtek a bérek az elmúlt években, még mindig 30 százalékkal alacsonyabbak, mint más felsőfokú végzettséggel rendelkezők bére.

Címkék:
karrier, iskola, oktatás, diákok, jelentés, pedagógushiány,