Pénzcentrum • 2015. október 13. 14:26
Hiába hallani egyre gyakrabban, hogyan fosztják ki az embereket saját otthonunkban, mégis bedőlünk az újabb és újabb trükköknek. Ez alkalommal a trükkös csaló banki alkalmazottnak adta ki magát, és így jutott be egy nyugdíjas házaspár otthonába.
Október hatodikán Budapesten fényes nappal csöngetett az idegen férfi egy nyugdíjas házaspár lakásába. Ekkor azt állította, hogy banki alkalmazott és a nyugdíjukkal kapcsolatban keresi őket, ezért el is kérte a két idős embertől a nyugdíjszelvényeiket. Mialatt a házaspár a szelvényeket kereste, megérkezett egy postás, aki pénzt hozott nekik. A postás távozása után pedig nem sokkal az idegen férfi is elhagyta a lakást és a pórul járt házaspár csak ekkor vette észre, hogy eltűnt a készpénz is amit a postás hozott - olvasható a rendőrség honlapján.
A férfi erőstestalkatú 28-30 év körüli, 170 -175 centiméter magas. A haja pedig ősz és hátrafésült. A bűncselekmény elkövetésekor fehér színű kabátot, sötét nadrágot és sötét garbót viselt - hívja fel a figyelmet a Budapesti Rendőr-főkapitányság.
A trükközők több módszerrel is próbálkoznak
Sokszor hallani, hogy különböző szolgáltatók munkatársainak adják ki magukat a trükközők és így jutnak be a lakásokba. Ott pedig mindenféle figyelemelterelő praktikákat bevetve pénzt és értékeket zsákmányolnak. Hivatkozhatnak a csalók például a Fővárosi Csatornázási Művekre, de akár a Főgáz munkatársainak is kiadhatják magunkat a csalók. Ezért nem lehet elégszer felhívni az idősek figyelmét a veszélyekre.
Íme, 5 tipp a védekezéshez:
- 1. Ha van, akkor ellenőrizzük igazolványát
Legtöbb esetben a szolgáltató munkatársai fényképes, logóval, érvényességi dátummal és azonosítószámmal ellátott igazolvánnyal rendelkeznek. Kérd el, és amennyire lehet, próbáld megvizsgálni a hitelességét! A legjobb, ha addig be sem engeded, amíg ezt nem tetted meg.
- 2. Telefonáljunk
Hívd fel az adott szolgáltatót, és kérd le a kiérkező szakember adatait, azonosítószám és név alapján meg kell találniuk őt a rendszerben. Ha már vonalban vagy, arra is kérdezz rá, valóban végeznek-e a környéken ellenőrzéseket, karbantartási munkálatokat.
- 3. Készpénzt soha
A szolgáltatók munkatársai nem kérhetnek készpénzt, és nem is lehet náluk, azaz nem kérhetnek arra, válts fel nekik egy nagy címletű bankjegyet. Így adott esetben a húszezres hamis, de a te tízesed, amit átadsz neki, nem az.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- 4. Ne írjunk alá semmit csak úgy
A kiérkező szakember nem jöhet ki hozzád azzal, hogy írj alá itt és most egy szerződést - ki tudja milyen rejtett apró betűs résszel akarnak becsapni a csalók, akik utólag állnak elő követeléseikkel. Az ilyen ügyeket a cég hivatalos úton intézi, szintén előzetes egyeztetés alapján.
- 5. Riasztás
Ha azonban már megtörtént a baj, mindenképpen jelezd a szolgáltató, pénzintézet felé, amire hivatkoztak, így ők is tudnak lépéseket tenni az ügyben. Emellett a rendőrségen is tegyél feljelentést.