Pénzcentrum • 2024. június 27. 14:45
Az eddigi információk alapján az érintett tranzakciók kizárólag korábbi vagy jelenleg meglévő előfizetésekhez vagy vásárlásokhoz kapcsolódnak, téves technikai ismétlődéssel. Fizikai terminálokon történő vásárlások vagy készpénzfelvételes tranzakciók nem érintettek - közölte a Bankszövetség a téves ApplePay-tranzakciók kapcsán. A technikai probléma miatt tévesen terhelésre került összegek visszatérítése az Apple által folyamatban van.
Mint korábban megírtuk: az Apple Pay váratlanul és indokolatlanul számos tranzakciót hajtott végre, a jelenség szinte minden hazai bankot érinti, beleértve a Revolutot és a Wise-t is. Egyes számlákon többször próbáltak kisebb összegeket levonni, általában néhány tízezer forintot. Egy károsulttól például 5 perc alatt 74 tranzakcióval 550 ezer forintot vontak le, ezért a bankja letiltotta a kártyáját.
Most a Magyar Bankszövetség adott tájékoztatást azoknak, akik érintettek az ügyben. Közelményüket alább, változtatás nélkül közöljük:
"Az Apple alkalmazásboltja tévesen, nagy volumenben terhelt magyar bankkártyákhoz tartozó számlákat 2024. június 26-án 18 órát követően néhány órán keresztül.
Az érintett magyar kártyabirtokosok gyors jelzéseinek köszönhetően a téves tranzakciókról a bankszektor értesült, és közvetítő szereplőként azonnali intézkedéseket tett a helyzet kezelésére.
Ennek megfelelően a bankszektor felvette a kapcsolatot a szolgáltatóval.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az eddigi információk alapján az érintett tranzakciók kizárólag korábbi vagy jelenleg meglévő előfizetésekhez vagy vásárlásokhoz kapcsolódnak, téves technikai ismétlődéssel. Fizikai terminálokon történő vásárlások vagy készpénzfelvételes tranzakciók nem érintettek.
Az Apple tájékoztatása szerint semmilyen visszaélésre utaló jel nincs, az ügyféladatokkal kapcsolatosan nem történt visszaélés, adatok nem kerültek veszélybe. Az Apple fogadja a kapcsolódó ügyfélmegkereséseket.
Visszajelzésük alapján a technikai probléma miatt tévesen terhelésre került összegek visszatérítése az Apple által folyamatban van."