Pénzcentrum • 2024. március 9. 12:00
Az OTP Bank tapasztalata szerint, az elmúlt napokban jelentősen megnövekedett az ügyfeleket célzó, bank nevében történő csaló telefonhívások száma - értesítette a pénzintézet ügyfeleit. "Ezekben a hívásokban a csalók a Bank biztonsági, vagy egyéb munkatársának adják ki magukat, a bizalom megerősítése érdekében egyes esetekben még fotóval ellátott hamis igazolványt is küldenek az ügyfél e-mail címére" - írják.
"A hívások során azt közlik az ügyféllel, hogy veszélyben van a számláján lévő pénzösszeg, esetleg azt állítják, hogy a bank gyanús utalás kezdeményezését észlelte és kérik annak megerősítését. A kár megakadályozása érdekében az ügyfeleket különböző programok számítógépre vagy telefonra történő telepítésére hívják fel, amit a csalás megelőzését, illetve megakadályozását végző vírusirtóként jellemeznek.
Természetesen ezek közül egyik sem igaz, a telepített program segítségével a csaló láthatja az ügyfél informatikai és mobil eszközén lévő összes adatot, így az internet vagy mobilbank belépéshez szükséges jelszavakat, a banktól érkező megerősítő kódokat. Ezek ismeretében hozzáférnek a bankszámlákhoz és amelyeket felhasználva elutalják a pénzt az ügyfél számlájáról" - hívta fel a figyelmet a bank.
Az OTP Bank felhívja a figyelmét, hogy a Bank sohasem kéri ügyfeleitől programok telepítését és a kollégák sem küldenek igazolványfotót maguk azonosítása érdekében. Kérjük fokozott körültekintéssel járjon el az ilyen hívások során és ne telepítsen ismeretlen szoftvereket saját eszközeire, különösen akkor, ha arra telefonhívás során kérik meg! Figyelmesen olvassa el a banki SMS és push üzeneteket, az azokban megküldött kódokat senkinek ne adja ki!
- hangsúlyozták.