Fontos változás élesedik az Államkincstárnál hétfőtől: megszűntetik ezt a szolgáltatást

MTI2024. január 7. 17:10

Népszerűek a kincstár online szolgáltatásai: a Magyar Államkincstár ügyfelei a tranzakciók 80 százalékát már az online felületeken kezdeményezik, a WebKincstár és a MobilKincstár felhasználóinak száma meghaladta az 490 ezret, és  az azonnali online számlanyitás bevezetése óta már minden második számlát online nyitottak - közölte az intézmény.

A tájékoztatás szerint a telefonos kincstári szolgáltatást, a TeleKincstárt igénybevevők száma minimálisra csökkent, a számlatulajdonosok mindössze 0,2 százaléka él ezzel a lehetőséggel. Hozzátették, hogy a kincstár figyelemmel kíséri az ügyfelek szokásait a szolgáltatásfejlesztések tervezésekor, ezért az online megoldások folyamatos fejlesztése mellett a TeleKincstár szolgáltatásainak egy részét kivezeti. 2024. január 8-tól a TeleKincstár telefonos ügyfélszolgálaton keresztül nem lehetséges értékpapír-számlára vonatkozó tranzakciós és adatmódosítási megbízásokat leadni, ugyanakkor információkérésre, tájékozódásra a TeleKincstár a jövőben is változatlanul elérhető marad.

A közlemény szerint 2024-ben tovább fejlesztik és még több kényelmi funkcióval látják el a WebKincstár és MobilKincstár alkalmazásokat. Ezzel egyidejűleg - a visszaélések esélyének csökkentése és az ügyfelek védelme érdekében - a postai levél és e-mail útján történő tranzakciós vagy adatmódosítási megbízások benyújtására nem lesz lehetőség január 8-tól. A kincstár 79 ügyfélszolgálatán a személyes ügyintézés teljes körűen, zavartalanul történik a jövőben is - írták.

Felmérést készít a Pénzcentrum!

Címkék:
digitális, telefon, államkincstár, online, ügyintézés, mák, telefonálás, január, szolgáltatás, magyar államkincstár,