Pénzcentrum • 2022. december 16. 13:31
Bár a bankszámlával rendelkező hazai lakosság véleménye szerint a digitalizáció megkönnyíti a bankolást, szép számmal akadnak még olyanok, akik túl bonyolultnak tartják vagy egyszerűen idegenkednek ezektől a megoldásoktól. Egy friss, országos reprezentatív kutatás eredményéből azonban az is kiderült, hogy az online felületeket nem elsődleges ügyintézési módnak tekintők fele a jövőben biztosan vagy valószínűleg használni fogja a digitális csatornákat.
A 18 éves vagy idősebb, bankszámlával rendelkező lakosság körében készült kutatás válaszadói csaknem háromnegyede nyilatkozott úgy, hogy a digitális bankolás kényelmes, gyorsan elérhető megoldásokat kínál, megkönnyíti a hétköznapokat. A személyes kapcsolattartás a bankszámlával rendelkezők negyedének kiemelten fontos, a telefonos ügyintézést pedig mindössze 5 százalékuk részesíti előnyben.
A digitális csatornák használata értelemszerűen főleg azokra jellemző, akik magabiztosan kezelik az internet-, illetve mobilbankokat. A válaszadók negyede tartja úgy magáról, hogy nagyon jól eligazodik a digitális banki szolgáltatások világában, további 41 százalékuk pedig viszonylag jól elboldogul, 100-ból 11 -en viszont meglehetősen elveszettnek érzik magukat. Vagyis jócskán akadnak olyan ügyfelek, akik támogatásra, segítségre szorulnak.
Meggyőződésünk, hogy a digitális bankolásé a jövő, fejlesztéseinkkel azt kívánjuk elérni, hogy mindenki felhasználóbarát módon, egyszerűen kezelhesse pénzügyeit
– mondta Kuhárszki András, az OTP Bank digitális csatornáinak fejlesztéséért felelős ügyvezető igazgatója.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Azok a válaszadók, akik a hagyományos ügyintézést részesítik előnyben, a biztonságérzet hiányát, a bonyolultságot, illetve egyszerűen az idegenkedést hozták fel indokként, 14 százalékuk nem ért hozzá, 13 pedig nem ismeri ezeket a megoldásokat, ráadásul segítséget sem tud kérni.
A kutatás érdekessége, hogy a biztonságérzet hiányát jelölők jellemzően budapestiek, míg az ismerethiányra hivatkozók főleg az idősebb korosztályok képviselői. Az mindenesetre már a jövő tendenciáira utal, hogy a személyes vagy a telefonos ügyintézést kedvelők kétharmada már kipróbálta a digitális bankolást, a többségük nem is egyszer.