Pénzcentrum • 2022. december 7. 18:40
Egyre népszerűbbek az online ügyintézési formák, a lakosság legnagyobb része, közel negyede a nyugdíjcélú megtakarítását is online platformon kezdené meg – derült ki egy friss kutatás eredményeiből. Erre az ügyféligényre reagálva az OTP Nyugdíjpénztár a már évek óta elérhető online befizetés, egyenleg lekérdezés és kapcsolattartáson túl lehetővé tette az online belépést is.
A személyes ügyintézés egyre inkább veszít népszerűségéből, ma már csak a magyarok 10%-a kötne nyugdíjpénztári szerződést személyesen, bankfiókon keresztül – derült ki az OTP Nyugdíjpénztár 2022-es Pulzus kutatásának eredményeiből, amely arra is rávilágított, hogy az ügyfelek többsége egyre inkább az online ügyintézési formákat preferálja: a lakosság legnagyobb része (24%) legszívesebben már mindent online intézne – a tájékozódástól kezdve, a belépő nyilatkozat kitöltéséig. Az OTP Nyugdíjpénztár hamar felismerte az ügyfelek és közülük is a fiatalok egyre növekvő online ügyintézési igényeit, ezért megteremtette az online belépés lehetőségét.
„Nagyon fontosnak tartjuk, hogy lekövessük, mire van a már meglévő és potenciális tagoknak szükségük, és ennek megfelelően naprakészen alakítsuk a szolgáltatásainkat, felületeinket – mondta Nagy Csaba, az OTP Nyugdíjpénztár ügyvezető igazgatója, majd hozzátette:
azzal, hogy lehetővé tesszük a belépési nyilatkozat online kitöltését, még többeknek adjuk meg a lehetőséget arra, hogy belevágjanak a nyugdíjcélú megtakarításokba, hiszen ezzel gyorsan és egyszerűen érhetik el az időskori anyagi biztonságot. Elegendő egy laptop– meg persze internethozzáférés – és már néhány kattintással, akár a kanapén ülve is kitölthető a nyilatkozat.
De nem csak a Nyugdíjpénztár belépési nyilatkozatának kitöltése miatt éri meg az OTP Portálok oldalára regisztrálni. Ez a későbbiekben is hasznos felület: itt tekinthető meg az egyéni számlaegyenleg, forgalom, a személyes adatok, a kihasználható adó-visszatérítés összege, az elektronikus levelek.