Pénzcentrum • 2021. szeptember 17. 14:36
Másfél év alatt megduplázódott, mostanra pedig átlépte az 1,5 millió felhasználót az OTP Bank mobilbanki alkalmazása. Jelentősen nőtt a digitálisan aktív ügyfelek aránya és a digitálisan végzett tranzakciók száma is a hitelintézet ügyfeleinek körében, emellett egyre népszerűbbé válik a hitelintézet új internet- és mobilbankja is, amely augusztus óta már a teljes lakossági ügyfélkör számára elérhető. A mobilcsatorna fejlesztése folyamatos, a felhasználók számára újabb és újabb innovatív funkciók válnak elérhetővé. Közben az Erste Banknál is fél év alatt meghaladta a félmilliót a bank új digitális platformját, George-ot használó ügyfelek száma. A digitalizáció térhódításával a bankhasználati szokások is változnak. A pénzintézetnél ma már többen intézik napi bankügyeiket a mobiljukon, mint ahányan az internetbankon keresztül, George Appon pedig még a korábbi MobilBankhoz képest is tovább nőtt az ügyfelek aktivitása.
Mindig is kiemelten kezelte a digitális banki szolgáltatásokra való áttérést az OTP Bank , már a járvány előtt is csaknem kétmillió banki ügyfél használta rendszeresen az internetbankot, illetve a mobilbanki alkalmazást. A folyamatos innováció mostanra beépült a bank hétköznapi működésébe, így a gyorsuló digitalizáció 2020-ban és 2021 első félévében is jellemző maradt. A mobilcsatorna erősödése mellett jelentősen nőtt a digitálisan aktív ügyfelek aránya és a digitálisan végzett tranzakciók száma is: a mobilbankot rendszeresen használók száma másfél év alatt megduplázódott, ma már meghaladja az 1,5 milliót, a digitálisan aktív lakossági ügyfelek aránya pedig 20 százalékkal nőtt másfél év alatt, jelentősen több a digitálisan indított tranzakciót száma is. Ez több tízezernyi új, online bankoló ügyfelet és naponta plusz több tízezer tranzakciót jelent.
A digitális fejlesztések akadálytalanul folytatódtak a koronavírus járvány alatt is, a bank számos fejlesztése közül az idei év egyik legjelentősebb innovációja az új Internet- és Mobilbank, illetve az ezekhez kapcsolódó Digitális Szolgáltatási Szerződés bevezetése. Az új szolgáltatásra – amely jövőre fokozatosan felváltja majd a jelenlegi internetbankot és a SmartBank mobilalkalmazást - idén nyár végéig már több mint 200 ezren regisztráltak.
A folyamatosan növekvő népszerűség oka, hogy az új platformok használata során a hitelintézet olyan digitális élményt nyújt ügyfeleinek, amelynek köszönhetően úgy érezhetik, az egész bank ott van a kezük ügyében.
Az alkalmazás letöltését követően az ügyfelek néhány egyszerű lépéssel létrehozhatják új digitális felhasználói fiókjukat, amellyel megkötik a szerződést. Ezután már ki is próbálhatják az új internetbanki és mobilbanki funkciókat, amelyek körét folyamatosan bővíti a hitelintézet. Az innovatív szolgáltatás lehetővé teszi, hogy a más bankoknál vezetett számlák egyenlegét is megtekinthessék a bank ügyfelei, azaz egyetlen felületről kontrollálhatóak a pénzügyek.
Rengetegen választják az Erste mobilbankot is
Jelentősen nőtt a digitálisan aktív ügyfelek száma az elmúlt időszakban az Erste Banknál. Idén azok száma, akik a pénzintézet online csatornáit használják rendszeresen a mindennapi pénzügyek intézésére, Gödöllő lakosságával megegyező mértékben – több mint 30 ezerrel – nőtt.
Ezzel a digitálisan aktív ügyfelek aránya a tavaly év végi 54 százalékról 59 százalékra emelkedett. A csak mobilbankot használók aránya már túlsúlyban van: a kizárólag mobilon bankolók aránya 47 százalék, míg a csak netbankot használóké 31 százalék, a mindkettőt igénybe vevőké pedig 22 százalék
– ismertette Bek-Balla László, az Erste Bank Contact center és Digitális csatornák vezetője.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az átlagnál is aktívabbak azok az ügyfelek, akik már George-on, a bank februárban bevezetett digitális platformján bankolnak. Indulása óta már több mint 500 ezren próbálták ki, mintegy 400 ezren mobilon léptek be, és közülük több mint 340 ezren havonta legalább egyszer használják azt. A George-ot használó ügyfelek fele minden negyedik nap belép a platformra, míg a korábbi netbanki és mobilbanki felületen csak az ügyfelek harmada volt ennyire aktív. Az ügyfelek egy nap akár többször is belépnek: míg a régi mobilbanki platformot az ügyfelek átlag havi 12-szer használták, addig az havi 15 alkalommal. Az ügyfelek ráadásul nem csak gyakrabban keresik fel George-ot, de aktívabban is használják: a tranzakciók száma a duplája a korábbi netbanki és mobilbanki felületen mértnek.
Mind több ügyfél keresi fel a George Store-t, ahol ma már 15 különféle terméket és szolgáltatást tudnak igényelni, például további számlát nyithatnak, hitelkártyát vagy személyi kölcsönt igényelhetnek, betétet köthetnek le, állampapírt vagy befektetési jegyet vásárolhatnak. A napi látogatások száma hónapról hónapra emelkedik, a George Store-t felkereső ügyfelek száma áprilishoz képest augusztusra 45 százalékkal nőtt.
Augusztusban a legnépszerűbb termék itt a személyi kölcsön volt, a legtöbben eziránt érdeklődtek. A kínálat folyamatosan bővül: hamarosan már betéti kártyát is igényelhetnek az ügyfelek, de lehetőség lesz arra is, hogy a bankfiókban igényelt jelzáloghitel folyamatát, státuszát nyomon kövessék, hiánypótlás esetén feltöltsék a szükséges dokumentumokat. Mindezeken túl nemsokára két biztosítás, a Balesetbiztosítás és a Mindennapok védelme biztosítás is elérhetővé válik.
Az ügyfelek mindkét nagy alkalmazás áruházban az elérhető ötből átlag 4,1-4,6 pontra értékelik a platform által nyújtott lehetőségek és szolgáltatások színvonalát. Az app folyamatosan fejlődik, havonta érhetők el új funkciók és szolgáltatások a felületen. Legutóbb például többek között QR-kódos azonnali fizetéssel és a hiteleket összegző Hitelinfóval.
Hamarosan jön egy kedvezményrendszer, amely az Erste ügyfeleinek kínál visszatérítési lehetőséget különböző vásárlások után, valamint rövid időn belül elérhetővé válik a Google Pay is. A bank a jelenlegi 120 ezer mobilfizető ügyfél jelentős növekedésére számít annak köszönhetően, hogy az androidos mobilokkal rendelkező ügyfelek is élhetnek az egyszerű mobilfizetés lehetőségével – tette hozzá Bek-Balla László.