24.hu • 2021. szeptember 6. 08:34
Hihető volt számára, hogy valóban a bankjától keresték, és segíteni próbáltak neki, hogy ne legyen csalás áldozata. Ez lett a veszte.
Csalás megelőzése címén hívták fel a 24.hu egyik olvasóját az OTP nevében. Olyannyira meggyőző volt, amit előadtak, hogy elhitte, valóban veszélyben van a pénze, és a bank nevében telefonáló ügyintéző segítsége nélkül elúszhat. Ez lett a veszte: több 2 millió forintot bukott.
Egyre gyakoribb, hogy ismeretlen személyek keresik telefonon a bankok ügyfeleit, magukat a bank alkalmazottainak adják ki, és különböző módszerekkel veszik rá a gyanútlan ügyfeleket, hogy utalják át megtakarításaikat egy másik számlaszámra, mert veszélyben van a pénzük. A csalók az egész országban próbálkoznak.
Jellemzően a következő hamis információkkal bombázzák a felhívottat:
- Konkrét kereskedőnél végzett tranzakcióval kapcsolatban kérdezik, valóban a hívott végezte-e, jóváhagyja-e.
- Kecskeméten vásárlási kísérletet észlelt a bank, és egyeztetnie kell az ügyféllel, hogy más hozzáférhetett-e a bankkártyájához.
- Átutalást kíséreltek meg kezdetben egy Ludmilla, jelenleg egy Nagy László nevű személy részére – megkérdezik az ügyfelet, hogy a tranzakciót ő végezte-e, jóváhagyja-e.
- Az ügyfél számláját, netbankját feltörték – utasítják, hogy a pénze megvédése érdekében a számla egyenlegét egy biztonsági számlára utalja át.