Pénzcentrum • 2021. február 23. 17:28
Diákszámlával rendelkező ügyfelek körében készült felmérése szerint a legtöbben a felsőoktatási tanulmányok megkezdése miatt nyitottak bankszámlát, a választáskor pedig sokat számított, a szüleik hol bankolnak - ezen belül is főként az édesanyjuk volt hatással rájuk. A kedvező számlavezetési feltételek kevésbé voltak a válaszadók számára lényegesek, pedig fontos lenne, hogy a diákok pénzügyi tudatosságát korán elkezdjük fejleszteni annak érdekében, hogy megfelelően össze tudják hasonlítani a bankok ajánlatait.
A Budapest Bank legfrissebb, nem reprezentatív kutatása a bank diákszámlával rendelkező ügyfelei körében készült azzal kapcsolatban, miért és mi alapján választottak számlavezető bankot. A megkérdezettek 75%-a mondta, hogy többek közt az egyetemi tanulmányokhoz köthető pénzmozgások miatt nyitott saját bankszámlát, 6% felelte, hogy a spórolás miatt, 5-5% az egyszerűbb pénzhasználat és vásárlás, valamint a zsebpénz miatt döntött így, míg 4% elkezdett dolgozni, ehhez pedig szüksége volt rá. A válaszokból az is kiderült, hogy 81%-uk más bank ajánlatait nem nézte meg, ha mégis, akkor is maximum két vagy három banknál érdeklődtek.
Ennek oka vélhetően az, ami alapján sokan bankot választanak: vagyis hogy melyik bank ügyfelei a szüleik. A többségnél, a válaszadók 30%-ánál ugyanis a választáskor legfontosabb szempont az volt, a szüleik hol bankolnak. A második helyen 17%-kal az áll, milyen a bank hírneve, megbízhatósága, 15%-nál a könnyen használható és többfunkciós mobilalkalmazás volt az elsődleges ok, míg a kedvező számlavezetési feltételek és könnyen elérhető bankfiók csak ezután következnek.
A Budapest Bank diákszámla csomagját 22%-nak a bankfiókban ajánlották, de összességében 38% a szüleitől hallott róla: 18% felelte ugyanis, hogy az édesanyja javasolta, 12%-nál a szülők közösen, míg 8%-nál az édesapja. Ahol van a családban Budapest Bank ügyfél, ott a megkérdezett diákok 83%-a nem is nézte meg más bank kínálatát, miközben ez az arány azoknál, akiknek semmiféle Budapest Bankos kapcsolata nincs, mindössze 70%. A válaszadók 72%-a felelte, hogy a szülei legalább egyike a Budapest Banknál bankol, 15% említette a testvérét, 13% esetében az ismerősök közt, 8%-nál a barátok között van Budapest Bank ügyfél, míg 13% felelte, hogy nincs se családtagja, se ismerőse, aki ennél a banknál lenne.
- mondta Kelemen Tamás, a Budapest Bank lakossági termékfejlesztési vezetője. "A banki díjakon felül ráadásul vannak olyan szolgáltatások és kedvezmények is, amelyek szintén hatással lehetnek a tudatos döntésre, ilyenek például az elérhető digitális csatornák, a családtagok közti kedvezményes vagy díjmentes utalás, illetve az ajánlóprogramok is."