Őrület: ezekre a luxuscikkekre még a járvány alatt sem sajnálja a pénzt a magyar elit

Pénzcentrum2020. október 26. 13:01

Vegyesen, de érintette a luxustermékek piacát is a járvány. Volt, ahol akkora a visszaesés, hogy két negyedéves jelentést ki sem tudtak adni, máshol rekordok dőlnek: a kulcs a gördülékeny átállás az online aukciókra.

Bizonyos várakozásokkal ellentétben nem nőtt meg jelentősen a tőzsdék márciusi bezuhanása után a befektetési célú értéktárgy-vásárlás - derül ki a Knight Frank friss elemzéséből. Bizonyos luxuscikkeknél pedig erőteljes a visszaesés is, a Fancy Color Research Foundation nevű, a színes gyémántok piacát figyelő elemzőcég egyszerűen nem tudott jelentést kiadni az első két negyedévről, annyira kevesen vásároltak ilyen drágaköveket.

Jelentős növekedés ott történt, ahol gördülékenyen mentek az online aukciók, mint például a gyűjtői táskák vagy a ritka viszkik esetén, ez előbbi 20, utóbbi 12 százalékkal növekedett a pandémia alatt is. A nemes ital legritkább kiadásai a 10 éves kitekintésben köröket vernek a többiekre: egy évtized alatt 535%-kal nőtt meg az áruk. A legdrágábbak között is akadnak megdöbbentő árak:

Egy 1926-os Macallan whisky-t egy tavalyelőtti londoni aukción 1,2 millió fontért, vagyis mai árfolyamon 484 millió forintnak megfelelő összegért adtak el.

Ezzel szemben a műtárgyak eladásának nem tett jót a járvány: az év első felében több mint harmadával csökkentek a galériaeladások az előző év azonos időszakához viszonyítva. Itt is látszik az online átrendeződés: míg az Art Tactic adatai szerint a három nagy aukciós ház összes eladása 2,8 milliárd dollárral esett vissza, addig az internetes kereskedés csak szeptember végéig 400 millió dollárral többet termelt, mint az egész 2019-es évben. A drága autók piacát nem rázta meg a pandémia, egy 59-es Bugatti még rekordot is döntött a maga 12,7 millió dolláros eladási árával.

Címkék:
befektetés, arany, luxus, táska, pandémia, online aukció, luxuscikkek, bugatti, drágakő,