Pénzcentrum • 2020. október 23. 20:00
Adókártya igénylés Ügyfélkapun keresztül: adókártya igénylés 2020 nyomtatvány, a NAV adókártya igénylés hány nap? Adókártya igénylés hol lehet egyszerűen? Az adókártya ingyenes?
Az adókártya igénylés minden munkavállaló elengedhetetlen kötelezettsége, hiszen adókártya nélkül a munkáltató nem fizeti ki jövedelmünket, sőt, már a munkaszerződés kitöltése során kötelező az adóazonosító szám megadása. Cikkünkben leírjuk, az adókártya igénylés 2020 során hogyan lehetséges egyszerűen, mikor ingyenes az adókártya igénylés, az adókártya igénylés 2020 nyomtatvány hol található, illetve az adókártya igénylés mennyi idő?
Mi az adókártya?
Az akókártya, hivatalos nevén adóigazolvány egy olyan, bankkártyaméretű plasztikigazolvány, amelyre mindannyiunknak szüksége van, ha adóköteles jövedelemmel rendelkezünk, gépjármű- vagy ingatlanadásvételben veszünk részt. Az adókártya számát meg kell adnunk minden új munkahelynél, adóbevallásnál, hogy megfelelő, törvényes módon, az adók kifizetésének terhe mellett juthassunk jövedelemhez.
Az adókártya tartalma
- Családi név, utónév
- Az anya leánykori családi és utóneve
- A születés hely, idejő
- Az adóazonosító jele
- Az adóigazolvány kiállításának dátuma
Adókártya igénylés
Az adókártya igénylés megtehető saját nevünkben, gyámként és meghatalmazottként, minden esetben a személyi igazolvány és a lakcímkártya bemutatásával. Az adóigazolvány ellopását jelentenünk kell a rendőrségen, ám a tettes nem tud vele visszaélni, ugyanis az adóigazolvány önmagában nem bizonyító erejű okirat, csak egy másik dokumentummal, például a személyi igazolványunkkal együtt bemutatva. Az adóigazolványt a NAV bevonja a tulajdonos elhalálozása, vagy Magyarország végleges elhagyása esetén.
Mikor fizetős, mikor ingyenes az adókártya igénylés 2020 során?
Az adókártya igénylés ingyenes, amikor:
- első alkalommal váltják ki egy személy részére (magyar újszülött vagy külföldi, Magyarországon adóköteles állampolgár);
- adatmódosítás történik téves vagy megváltozott adatokkal (pl. házasságkötés, válás);
- sérülten kaptuk meg az adókártyát;
- ellopták az adókártyát.
Az adókártya igénylés díja 3000 Ft, amikor:
- az adókártya saját hibánkból elveszett;
- megrongálódott;
- megsemmisült.
Adókártya igénylés díjbefizetés
Az adókártya pótlás díját befizethetjük banki átutalással, bankkártyával, készpénzzel a NAV Ügyfélszolgálatán, illetve csekkel, amelyet az Ügyfélszolgálaton személyesen átadnak, vagy postán kiküldenek postacímünkre.
A korábbi adókártyát, ha nálunk van, adókártya igénylés után minden esetben le kell adni a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál!
Adókártya igénylés 2020 nyomtatvány
Az adókártya igénylés nyomtatványát a 18T34-es kóddal látták el és letölthetjük a NAV weboldaláról. Maga a nyomtatvány viszonylag rövid és nem bonyolult, azokat a részeket pedig, amelyek nem vonatkoznak ránk, egyszerűen hagyjuk üresen.
Adókártya igénylés családi adókedvezmény céljából
Ha családi adókedvezményt szeretnénk igénybe venni, az adókártya igénylés kötelezettsége az újszülöttre is vonatkozik. A NAV a gyermek anyakönyvezése után hivatalból, ingyen elvégzi a feladatot, a szülőknek nem kell külön megigényelni.
Adókártya igénylés hol lehet?
Adókártya igénylés Ügyfélkapun keresztül
Az Ügyfélkapu célja, hogy megkönnyítse az átlagemberek ügyintézését, megkímélve minket a hosszú sorban állástól az Okmányirodákban. Az adókártya igénylés nyomtatványát ehhez a folyamathoz is le kell töltenünk, kiegészítenünk azt a helyes, ránk vonatkozó adatokkal, majd visszatöltenünk a rendszerbe. Ha korábban nem tettük meg, töltsük le számítógépünkre az ÁNYK keretprogramot, amellyel problémamentesen kezelhetünk bármilyen hivatalos nyomtatványt.
Adókártya igénylés postai úton
Ha a postai utat választjuk, töltsük le a 18T34-es nyomtatványt, töltsük ki és adjuk postára 2 példányban.
Adókártya igénylés személyesen
Ha a hivatalos okiratok, nyomtatványok kitöltése nem az erősségünk, félünk, hogy elrontjuk, vagy egyszerűen szeretjük ügyeinket személyesen intézni, bármelyik NAV Ügyfélszolgálaton elintézhetjük a feladatot és a kellő segítséget is megkapjuk az alkalmazottaktól.
Az adókártya igénylés hány nap?
A NAV az adókártya igénylés utáni 15 napon belül elkészíti és postai úton kézbesíti az adóigazolványt az igénylő részére. Amíg nincs érvényes adókártyánk, ideiglenes igazolást kapunk az adóazonosító jelünkről.