Világgazdaság • 2020. január 7. 09:00
Közel ugyanannyival nőtt tavaly a bankkártyákkal kapcsolatos visszaélések száma, amennyivel az elkövetett visszaélések kárértéke csökkent. Továbbra is az internetes tranzakcióknál a legtöbb a gond.
Éves összevetésben több mint 17 százalékkal csökkent 2019 második negyedévében a bankkártyás műveletekhez kapcsolódó visszaélésekből származó kár Magyarországon - adta hírül a Világgazdaság. A Magyar Nemzeti Bank adatai alapján 2019 második negyedévében 319,6 millió forintnyi kár keletkezett a kibocsátói (szolgáltatói) oldalon, ami 17,5 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól. Eközben az elfogadói (kereskedői) oldalon 58,2 milliós kárt jelentettek, ami 41,6 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában.
Bár az okozott kár értéke csökkent, a regisztrált visszaélések száma emelkedett: a kibocsátói oldalon 17,4 százalékos növekedés után meghaladta a 17 600-at, ezzel szemben az elfogadóknál 65 százalékkal 753-ra csökkent.
Továbbra is a határon átnyúló és az internetes tranzakciókhoz kapcsolódik a legtöbb káreset. Utóbbihoz köthető a visszaélések számának több mint 86, értékben pedig csaknem 88 százaléka. A visszaélések másik két - értékben pedig a legjelentősebb - típusa ehhez képest már elenyésző súlyú.