Pénzcentrum • 2019. november 10. 09:59
Az OTP Mobil és a Magyar Posta együttműködésével 2019. augusztus 8-ától elérhetővé vált a Simple mobilalkalmazáson keresztüli QR-kódos csekkbefizetés. A fejlesztés három hónap alatt 53 000 tranzakciót generált.
A legtöbb postai csekken, így a közüzemieken is, 2015 óta tüntetik fel a QR-kódokat, ám használatuk csak postai alkalmazással volt eddig lehetséges. Augusztus 8-tól azonban a Simple alkalmazáson keresztül még több felhasználó számára elérhetővé vált az erre alapuló csekkbefizetési szolgáltatás. Az újítás népszerűségét bizonyítja, hogy augusztus 8. és november 4. között 53 000 csekkbefizetési tranzakció indult el az applikáción keresztül, mintegy 500 millió forint értékben.
Az alkalmazáson keresztül befizetett számlák nyomon követhetők, így sokkal könnyebben kezelhetők visszamenőleg is a bizonylatok. Magáról a befizetésről e-mailes értesítőt küld a rendszer, ezzel biztosítva a tranzakció sikerességét. Ráadásul a Simple fiókban mentett kártya segítségével a gördülékeny csekkbefizetés előnyei mellett más szolgáltatások is könnyebben, biztonságosabban vehetők igénybe. Ilyen például a közel 7000 online kereskedőnél történő vásárlás a kártyaadatok ismételt megadása nélkül, a parkolás fizetése, az autópálya-matrica, a mozi- és koncertjegyek vásárlása és az ételrendelés.