Magyar Nemzet • 2019. július 18. 10:26
Egyre több banki ügyfél megy be a fiókokba tanácsadást igénylő ügyeket intézni, bár van hajlandóság a digitális megoldások iránt is. Itthon is igyekeznek a hazai vezető bankok meghonosítani a más országokban már alapvetőnek tekintett, tanácsadásra épülő fiókmodellt, azonban Magyarországon olyan nyomasztó a készpénz túlsúlya a fizetésekben, hogy a legtöbb, amit a bankok tehetnek ezen a téren, hogy automatizálják a ki- és befizetéseket.
Sorra mutatják be a hazai bankok az új ügyféligényekre szabott fiókkoncepciójukat, amiben a hagyományosnak mondható pénztári ügyintézés helyett a tanácsadó szolgáltatás kerül a középpontba - legutóbb a K&H prezentálta új elképzeléseit. Rajna Gábor, a K&H Bank lakossági értékesítési igazgatója tegnap elmondta, hogy az a fiókmodell, amit most kísérleti jelleggel elindítanak Budapesten, egy újszerű felosztást tükröz - írja a Magyar Nemzet.
Ennek értelmében az elkülönített előtérben működnek a készpénz-automaták, a fiók bejáratánál lévő üdvözlő személy pedig segít a bejövő ügyfélnek eligazodni, hogy a gyorsabb, vagy a diszkrétebb, zártabb ügyintézést biztosító elkülönített részébe menjen-e. Utóbbira jó példa egy időigényes hitelügyintézés, ahol adott esetben sok millió forintról van szó, és ezt érthető módon nem mások füle hallatára tárgyalná végig az ügyfél.
Rajna Gábor ezzel együtt kiemelte, hogy hiába tapasztalható a banki ügyfelek körében az egyre aktívabb digitális bankolás, a készpénz itt van, és itt is marad. Jelenleg a jegybanki adatok szerint nagyjából hatezermilliárd forintnyi készpénz van forgalomban, és az érték folyamatosan növekszik. A bankok úgy kezelhetik leghatékonyabban a helyzetet, hogy automatizálják a készpénzzel kapcsolatos ügyintézést, például a készpénzbefizetésre is alkalmas automatákkal vagy vállalatoknak kitalált trezorszolgáltatással.
Az igazgató elmondása szerint a K&H befizető automatái a hat évvel ezelőtti indulásuk óta átlépték az ezermilliárd forintos összeghatárt és összesen több mint hárommillió tranzakciót bonyolítottak eddig. Ez a funkció azért is fontos a bankrendszernek, mert így a forgalomban lévő növekvő készpénzállomány ellenére folyamatosan csökken a készpénzzel kapcsolatos fióklátogatások száma, miközben a tanácsadói, például hiteligényléssel kapcsolatos ügyintézések száma emelkedik.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A készpénzmentes, szolgáltatásokra és tanácsadásra koncentráló bankfiókok sokkal elterjedtebbek Nyugat-Európában, és most a magyar piacon is egyre több szereplő köteleződik el ilyen és ehhez hasonló innovatív szolgáltatásokat nyújtó fiókok nyitásával. Tavasszal a CIB Bank mutatott be egy új generációsnak kategorizált kirendeltséget Budapesten. Mint azt akkor Simák Pál, a pénzintézet vezetője elmondta, az elképzelést Olaszországból, a CIB-tulajdonos Intesa Sanpaolótól vették át. Az új fiókarculat lényege, hogy a bankfiókok nemcsak a pénzügyek közvetlen intézésére szolgálnak, hanem
Az OTP tavaly ősszel indított innovatívként beharangozott fiókot, ahol a készpénzmentesség mellett táblagépeken lehet ügyet intézni, mivel az összes újító bankfiókban visszatérő elem az a cél, hogy minimalizálják, illetve végül teljes egészében megszüntessék a papírhasználatot. Szintén az automatizálásra tett kísérletet a Takarékbank Alcsútdobozon a 2017 végén megnyitott, alkalmazottak nélkül működő fiókjával, ahol önkiszolgáló jelleggel intézhetik ügyeiket az ügyfelek.