Pénzcentrum • 2019. április 12. 16:51
A core rendszer cseréje óta elérhetetlen az MKB NetBankárban a betétlekötési opció. Az átállás nyáron kezdődött, a funkció így már hónapok óta nem üzemel. Megkérdeztük a bankot, hogy mikorra várható az átállás befejezése, és mi az alternatívája az online lekötésnek.
Folyamatosan állítják át informatikai alaprendszerüket a bankok, a digitalizáció egyre színvonalasabb online szolgáltatásokat követel. Nem mindig megy azonban zökkenőmentesen az átállás: egyik olvasónk az MKB internetbanki felületére panaszkodott. Elmondása szerint az átállás óta nem lehetséges a betétek lekötése a bank online felületén. Ez azért roppant kellemetlen,
Olvasónk felhívta a bank ügyfélszolgálatát, ahol azt javasolták neki, hogy a lekötést végezze el a telefonos ügyfélszolgálaton, vagy személyesen a bankfiókban. A mai tendenciák azonban azt mutatják, hogy a banki szolgáltatások egyre inkább digitalizálódnak, így az, hogy a betéteket már online is le lehet kötni, alapszolgáltatásnak számít.
Megkérdeztük az MKB Bankot, hogy mi az álláspontjuk a kérdésben, és mikorra várható a szolgáltatás átállása. A bank ezt írta válaszában:
Bankot váltanál? Találd meg a legolcsóbb számlát kalkulátorunkban! <<< KATT
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A digitalizáció azonban jelentős kihívások elé állítja a bankokat a pénzintézetek vezetőinek elmondása szerint. Bár a fiókok szerepe átalakulóban van, a személyi hitelezés nagy része a jövőben online felületekre terelődik, az informatikai átállás és a digitalizáció sok banknál még csak folyamatban van, és sok esetben meglehetősen költséges is.