Pénzcentrum • 2017. augusztus 11. 19:00
Nyáron a Soundon partizik, karácsonyra iPhone-t kap. Ha ez a klisé nem is húzható minden egyes magyar fiatalra, átlagosan az viszont elmondható, hogy a most felnövekvő generáció szezonális költései között nagy súllyal szerepelnek a fesztiválok. 2017-ben egy fesztiválszezon alatt akár százezres nagyságrendre is rúghatnak a szórakozási költségek. Egy magyar bank utána járt, mennyire tudatos a fiatal társadalom költési-megtakarítási gondolkodása egy nyári programokkal teli időszakban.
A fesztiválok egyre nagyobb számú fiatal tömegeket vonzanak, a jegyárak és az ottani fogyasztás költségei viszont jóval túlmutatnak a zsebpénz kategórián. Ha több napig szeretnénk szórakozni, a bérletkonstrukciók választásával 5-7 napnyi fesztiválozásért hozzávetőlegesen 50-120 ezer forintot kell fizetni, az összköltség tehát egy nyaralás költségkeretén is túlcsordulhat. Sok szülőnek nem fér bele a költségvetésébe, hogy gyermeke fesztiválozását is finanszírozza, így a fiatalok jelentős része saját maga teremti elő a szórakozásához szükséges anyagiakat, vagy azok egy részét.
- mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.
Az Y és Z generációhoz tartozó fiatalok ugyan jelentős összegeket költenek fesztiválokra és szórakozásra, mégis tudatosak a jövőépítés tekintetében. A pénzügyi neveltetéstől és anyagi háttértől függően különböző mértékben gyűjtenek és takarékoskodnak előre.
A HR Portál cikke szerint például a diákmunkát vállaló fiatalok száma az elmúlt tíz évben megduplázódott. A megkérdezett diákok közel 60 százaléka a karrierje elindítása, a tapasztalat szerzés miatt tartja fontosnak a munkát, 16 százalékukat pedig a zsebpénz motiválja. A K&H pályakezdők jóléti indexéből az is kiderül, hogy a kutatásban résztvevő fiatalok 37 százaléka rendelkezik valamilyen megtakarítással. A hónap végén megmaradt pénzt 19 százalékuk teszi félre, míg 29 százalékuk csak alkalmanként takarít meg.