Pénzcentrum • 2017. május 19. 16:01
Egy friss pénzügyi jelentés szerint világszerte a pénzintézetek 59 százaléka számít pénzügyi visszaélésekből következő veszteségekre az elkövetkező 3 évben. Ez nem lehet véletlen, legalábbis a kutatásban azt is megállapították, hogy jelenleg a bankok 24 százaléka küzd az ügyfelek azonosításával online banki szolgáltatások során.
Az online és a mobil banki szolgáltatások növekedésével az ügyfelek nemcsak a pénzügyi csalások áldozataként jelennek meg, hanem a bankok digitális felületeivel szembeni támadások egyik legfontosabb belépési pontjaként. A kutatás szerint tavaly a bankok 30 százaléka tapasztalt olyan interneten keresztül érkező informatikai biztonsági támadást, amely hatással volt a bank szolgáltatásaira. Főként adathalászattal kapcsolatos tevékenységek révén és az ügyfelek felhasználó-adataival éltek vissza.
A bankok olyan számítástechnikai védelmi technológiákra szorulnak, amelyek nem veszélyeztetik az ügyfelek zavartalan kiszolgálását. A megkérdezett szervezetek 38 százaléka megerősíti, hogy a legtöbb problémát a zavartalan szolgáltatás, az ügyfelek kényelme és a szigorú biztonsági elvek közti feloldás okozza.
- mondta Alexander Ermakovich a Kaspersky Lab “Fraud Prevention" részlegének vezetője.