Súlyos: a bankok kétharmada számít komolyabb pénzügyi csalásra

Pénzcentrum2017. május 19. 16:01

Egy friss pénzügyi jelentés szerint világszerte a pénzintézetek 59 százaléka számít pénzügyi visszaélésekből következő veszteségekre az elkövetkező 3 évben. Ez nem lehet véletlen, legalábbis a kutatásban azt is megállapították, hogy jelenleg a bankok 24 százaléka küzd az ügyfelek azonosításával online banki szolgáltatások során.

Az online és a mobil banki szolgáltatások növekedésével az ügyfelek nemcsak a pénzügyi csalások áldozataként jelennek meg, hanem a bankok digitális felületeivel szembeni támadások egyik legfontosabb belépési pontjaként. A kutatás szerint tavaly a bankok 30 százaléka tapasztalt olyan interneten keresztül érkező informatikai biztonsági támadást, amely hatással volt a bank szolgáltatásaira. Főként adathalászattal kapcsolatos tevékenységek révén és az ügyfelek felhasználó-adataival éltek vissza.

A bankok olyan számítástechnikai védelmi technológiákra szorulnak, amelyek nem veszélyeztetik az ügyfelek zavartalan kiszolgálását. A megkérdezett szervezetek 38 százaléka megerősíti, hogy a legtöbb problémát a zavartalan szolgáltatás, az ügyfelek kényelme és a szigorú biztonsági elvek közti feloldás okozza.

Miközben a bankok digitális és mobil csatornáinak biztonságára igyekszünk megoldást találni, nem feledhetjük el az ügyfelek szempontjait sem. Az online banki tranzakciók erénye a gyorsaság és a kényelem, amelyet továbbra is biztosítani kell. Ezért dolgozunk olyan technológiákon, amelyek egyszerre védik a bankokat és ügyfeleiket anélkül, hogy egy újabb biztonsági lépés megzavarná a felhasználói élményt

- mondta Alexander Ermakovich a Kaspersky Lab “Fraud Prevention" részlegének vezetője.

Címkék:
mobilbank, bank, biztonság, megtakarítás, pénzügyek, fintech,