Pénzcentrum • 2017. március 24. 12:03
Jobb pénzügyi termékek és nagyobb termékválaszték jöhet - ma terjesztette elő a cselekvési tervez az Európai biztosság.
Az Európai Bizottság ma cselekvési tervet terjesztett elő, melynek célja, hogy az európai fogyasztóknak nagyobb választék álljon rendelkezésükre, és Unió-szerte hozzáférhetőbbek legyenek a pénzügyi szolgáltatások. A mai bejelentés központi kérdése a technológia, mivel az innovatív internetes szolgáltatásokkal a fejlődés útja a pénzügyi szolgáltatások integráltabb piaca felé terelődik - írja közleményében az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete.
A pénzügyi szolgáltatások tekintetében a Bizottság elkötelezett a verseny fokozása és a választék javítása mellett, hogy a fogyasztók élvezhessék az alacsonyabb árak és a jobb minőség előnyeit, függetlenül attól, hogy igénybe vesznek-e olyan pénzügyi szolgáltatásokat külföldön, mint például bankszámlavezetés, autóbiztosítás és pénzátutalás.
A mai cselekvési terv legfőbb célja a nemzeti határok megnyitása, mivel jelenleg az európai fogyasztók csupán 7%-a vásárol pénzügyi szolgáltatásokat egy másik uniós tagállamból. Lehetővé kell tenni, hogy minden fogyasztó szabadon választhasson az EU-ban rendelkezésre álló pénzügyi szolgáltatások széles választékából és a legjobb ár-érték arányt kapja a pénzéért, miközben bízhat abban, hogy érdekei megfelelő védelemben részesülnek.
A 15 év feletti magyar fogyasztók a következő három pénzügyi szolgáltatást veszik igénybe leggyakrabban:
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
- 66%-uk banki folyószámlával rendelkezik,
- 34%-uk gépjármű-biztosítással,
- és 19%-uk kötött életbiztosítást.
A magyar fogyasztókra nem jellemző, hogy más uniós országban vennének pénzügyi szolgáltatásokat vagy termékeket, az ilyen fogyasztók aránya mindössze 12%. A külföldön igénybe vett pénzügyi szolgáltatásokkal szembeni aggályként a megkérdezettek 17%-a mondta, hogy a nyelvi akadályoktól tart, 14%-uk a pontos információk hiányától, 11%-uk pedig az ismeretlen jogkörnyezettől tart.