Pénzcentrum • 2017. február 21. 11:01
Az átlagosnál magasabb jövedelmű, illetve nagyobb megtakarítással rendelkező ügyfelkör számára az online csatornák meghatározó jelentőségűek a bankolásban. Ők a napi pénzügyeiket elsősorban internetbankon keresztül intézik, de továbbra is fontos szerep jut a fiókoknak. Sokan használnak mobilbanki alkalmazást is, melynek népszerűsége a várhatóan tovább fog nőni.
A CIB Bank és a GfK legfrissebb közös kutatásában az átlagosnál magasabb jövedelmű, illetve nagyobb megtakarítással rendelkező ügyfélkör bankolási szokásait vizsgálta. A válaszadók átlagos havi jövedelme nettó 326 ezer forint, és 3,9 millió forintnyi megtakarításuk van. A felmérés szerint míg jelenlegi bankjuk kiválasztásakor a legtöbben azt tartották fontosnak, hogy a pénzintézet sok helyen elérhető legyen (azaz minél több fiókkal és ATM-mel álljon rendelkezésre), illetve, hogy a versenytársakhoz képest jó kamatokat, kondíciókat kínáljon, egy jövőbeli választás
esetén elsősorban a szolgáltatásokat vennék figyelembe.
Ezzel összhangban pénzügyeit ez az ügyfélkör a leggyakrabban internetbankon keresztül intézi, az elmúlt fél évben 94 százalékuk használta ezt a szolgáltatást, jellemzően havonta tíznél is többször. A felmérés tanulsága szerint az online felületek elsősorban a napi pénzügyek intézéséhez elengedhetetlenek. 94 százalékuk utalt már így pénzt, 91 százalékuk kérdezte le a számlaegyenlegét, 65 százalékuk adott állandó átutalási megbízást.
Még mindig fontos azonban a bankfiókok szerepe: 79 százalék intézte ügyeit így a felmérést megelőző 6 hónapban, míg a telefonos ügyfélszolgálatot felkeresők aránya 33 százalék volt. Utóbbival megegyező a mobilbanki applikációk használatának népszerűsége, melyben a várakozások szerint jelentős növekedés várható a következő időszakban.
Ezt jelzi előre az is, hogy a CIB tavaly tavasszal elindított mobilalkalmazását 2016 végére már 78 ezren használták, és az új regisztrálók száma idén is hónapról hónapra nő. Az applikációt letöltők háromnegyede minden hónapban legalább egyszer az alkalmazáson keresztül intézi pénzügyeit, a havonta mért átlagos belépésszám pedig már háromszorosa az internetbanknál mért értéknek. Mindezek alapján nem meglepő, hogy a banknál 2016 végére az előző évhez képest 8 százalékkal esett vissza a bankfiókok látogatottsága.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ahogy a felmérés eredményei is mutatják, az online szolgáltatások növekvő népszerűsége mellett azonban továbbra is fontos szerep jut a bankfiókoknak. A válaszadók szerint ilyen formában egyszerűen és széleskörűen intézhetik pénzügyeiket, ráadásul közérthető módon kaphatnak választ kérdéseikre. Érdekes, hogy a személyes találkozás alkalmával a megkérdezettek elsősorban egy konkrét üggyel vagy termékkel kapcsolatban kérnek tanácsot, 61 százalékuk nyilatkozta ezt. Információgyűjtésre is sokan használják ezt a lehetőséget: a banki termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatban az információszerzés fő forrása ebben az ügyfélkörben ugyan az internet (78 százalékuk tájékozódik ebből a forrásból), de sokan fordulnak a számlavezető bankjukhoz (66 százalék) is.