Pénzcentrum • 2016. október 13. 13:04
Egy friss kutatás szerint a pénzintézeti ügyfelek 48 százaléka van meggyőződve arról, hogy a bankoknál jó helyen van a pénze. A klasszikus pénzintézetek előtt álló legnagyobb feladat, hogy visszaszerezzék ügyfeleik bizalmát.
A bizalomhiány, az átalakuló fogyasztói magatartások, illetve az erősödő piaci verseny következtében az EY Global Consumer Banking kutatása szerint a lakosság 40 százaléka kevésbé tekint kizárólagos pénzügyi szolgáltatóként a bankokra, mint egy évvel ezelőtt.
A bizalomhiányra utal, hogy a kutatásban világszerte megkérdezett válaszadók kevesebb, mint fele volt biztos abban, hogy a bankjuknál jó helyen van a pénzük. Emellett a megkérdezettek csupán 31 százaléka vélte úgy, hogy a pénzintézetük maradéktalanul, transzparensen és az ügyfél érdekeit szem előtt tartva tájékoztatja őket.
Többek között a bankrendszer iránti bizalmatlanságnak köszönhetően a kutatás szerint egyre többen választják az alternatív pénzügyi megoldásokat, vagyis a FinTech cégek által kínált szolgáltatásokat. A válaszadók 63 százaléka az utóbbi egy évben már kipróbálta, vagy tervezi, hogy a közeljövőben kipróbálja ezt a megoldást.