Nagy Bálint • 2015. augusztus 12. 16:50
Alig indította el Számla Kontroll Push névre keresztelt online szolgáltatását az AXA Bank, máris egy fontos biztonsági tanácsra hívja fel ügyfelei figyelmét - tudta meg a Pénzcentrum.
Érdekes tájékoztató üzenetet kaptak nemrég net- és mobilbankjukban az AXA Bank ügyfelei:
Aki nem ismerné a szolgáltatást, idehaza elsőként a Gránit Bank kínált olyan szolgáltatást ügyfeleinek, amellyel a hagyományos SMS értesítések helyett díjmentes online üzenetekkel követhetőek a számlamozgások és a bankkártya műveletek. Nemrég pedig az AXA Bank indította el hasonló szolgáltatását.
Az AXA korábbi tájékoztatása szerint az új szolgáltatás bevezetésére azért volt szükség, hogy ügyfeleik mindig naprakészek legyenek a bankszámlájukon történt mozgásokkal kapcsolatban.
A szolgáltatás keretében két módon lehet tájékozódni:
- hagyományos SMS formájában, illetve
- ún. push üzenet révén a MobilosOKÉ alkalmazáson keresztül.
Kérdés persze, mennyire vagyunk veszélyben (illetve a számlánkon lévő pénz...), ha akaratunkon kívül került illetéktelen kézbe telefonunk, illetve pontosan milyen információkat takar a figyelmeztetésben szereplő "saját adataink" megfogalmazás? Az AXA Bank szerint nem kell aggódnunk:
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Számla Kontroll push üzenet szolgáltatás esetében az AXA Bank figyelmességből, nem pedig biztonsági résből eredően hívja fel előzetesen a felhasználók figyelmét. A mobiltelefonon megjelenő push üzenet a bankszámlaszám utolsó 4 számjegyét, az egyenleg változásának mértékét, az új számlaegyenleget, és a küldő vagy kedvezményezett nevét tartalmazza közlemény rovattal együtt. Ezen adatok azonban semmilyen visszaélésre nem adnak lehetőséget, hiszen nem azonosítják sem a számlatulajdonost, sem pedig a tranzakcióban résztvevő másik felet. A push üzenet tehát sokkal kevesebb adatot tartalmaz, mint például egy papíralapú bankszámlakivonat, amelyet a legtöbb postaládából egy könnyű mozdulattal bárki kiemelhet. Mindemellett, a szolgáltatás kizárólag úgy vehető igénybe, hogy a felhasználó a szolgáltatás részleteinek ismeretében kifejezetten kéri annak igénybevételét.
Abban az esetben, ha a felhasználó mobiltelefonja akaratán kívül kerül harmadik fél birtokába, úgy ugyancsak nincsen kockázat, az AXA Bank által kidolgozott biztonsági folyamatok mind az ügyfél számláján elhelyezett összeget, mind adatai védelmét teljes körűen garantálják. A push üzenet kizárólag tájékoztató funkcióval bír, nem ad lehetőséget a MobilosOKÉ alkalmazásba történő belépésre, további információk kinyerésére, illetve tranzakciók kezdeményezésére sem. Bármilyen további akció kezdeményezéséhez, illetve visszaélésre okot adható információk kinyeréséhez az alkalmazásba történő belépés szükséges, amelyhez a titkos mPIN azonosító szükséges, amit azonban kizárólag a felhasználó ismer és a telefonon nincsen tárolva. Abban az esetben egyébként, ha a telefon kikerül az ügyfél birtokából, azt köteles haladéktalanul jeleznie a banknál, ahogy azt is, ha például az SMS szolgáltatásokhoz tartozó telefonszáma megváltozik.
A fentieken túl az ügyfél az AXA Bank Telefonos Ügyfélszolgálata felé intézett hívással azonnali hatállyal letilthatja mind a MobilosOKÉ, mind pedig Számla Kontroll push üzenet szolgáltatást
- reagálta a Pénzcentrum megkeresésére az AXA Bank.