Szexi lesz nyomogatni: így takarítunk meg 5 év múlva?

Pénzcentrum2012. október 30. 18:35

Vésztartalék lett a megtakarítás. Egy jó befektetési lehetőség legfontosabb tulajdonsága a rugalmas hozzáférés - vélik túlnyomó részt a Portfolio.hu Öngondoskodás konferenciájának résztvevői. A legnagyobb növekedési lehetőséget viszont a lakástakarékban látja Becsei András, az OTP Bank Lakossági Igazgatóság ügyvezető igazgatója. Ez az a termék, mely a legtöbb ember számára elérhető és a külföldön látott magas penetrációhoz képest még nagy elmaradása van a magyar szektornak. A beszélgetőpartnerek között a legnagyobb vita az online értékesítéssel kapcsolatban alakult ki.

Rövidtávon felértékelődtek az olyan termékek, amelyek valamilyen tőke- és hozamvédelmet tudtak garantálni, hosszú távon viszont a nyugdíj és járadékbiztosításoké lehet egyre fontosabb szerepe - mondta Csonka István, a Groupama Garancia Biztosító vezérigazgató-helyettese. A legnagyobb növekedési potenciált viszont a lakástakarékpénztárakban látja, mivel azok széles körben hozzáférhetők. Erős hatással van a befektetőkre a magyar államkötvény, jó erős és átlátható termék véli Ráner Géza, az Erste Befektetési Zrt. ügyvezető igazgatója, ami nagy kihívás elé állítja a bankokat.

Az online értékesítés lehet a jövő a befektetési termékeknél?

Legalábbis a konferencia résztvevői így vélik. Ezzel némileg vitatkozva Schuszter Péter (elnök-vezérigazgató, Generali Alapkezelő) elmondta, hogy a jövőben is szükség lesz egy megbízható személyes kapcsolatra. Ráner Géza (ügyvezető igazgató, Erste Befektetési Zrt.) erre reagálva fejtette ki véleményét, miszerint a személyes tanácsadók elveszítették hitelességüket. Ezzel szemben az online tér nagymértékben fejlődött, ma már sokkal egyszerűbben mutathatók be a termékek az interneten. Különböző alkalmazásokkal egyre inkább közelebb kerülhetnek a termékekhez az emberek. A "szexi" termékek magától érthetővé teszik a kereskedést, befektetést. Az emberek szinte játszva hozhatnak ésszerű döntéseket.

Ennek lehet egyik hátráltató tényezője a magyar mediterránhoz közeli mentalitás véli Nagy Ernő (stratégiai és fejlesztési igazgató, Fundamenta-Lakáskassza). Nem nagyon szeretünk a jövőre gondolni, inkább a jelenben dőzsölnénk, így pedig nehéz eladni bármilyen megtakarítási terméket. Aktívan tehát nem keresnek jó megtakarítási lehetőséget az emberek Nagy szerint. Ezzel szemben a személyes tanácsadás sikeres lehet, hiszen ilyen módon félve feltett kérdéseikre is választ kaphatnak egy képzett tanácsadótól. Schuszter Péter a Generali Alapkezelő elnök-vezérigazgatója is arra számít, a nemzetközi tapasztalatokhoz közeledve az ügynöki értékesítés fog erősödni nálunk. Bonyolultabb termékek esetében ráadásul az online értékesítés túl komoly kihívásokat jelenthet, hiszen nem könnyű komplexebb termékeket online értékesíteni, ami szintén nem segíti ezen értékesítési csatorna előretörését.

Címkék:
generali alapkezelő,