Pénzcentrum • 2011. február 7. 05:44
Egy friss kutatás szerint az elmúlt tíz év alatt a tavalyi volt az első olyan év, amikor nem nőtt számottevően a bankok ügyfélköre. Hazánkban továbbra is a felnőtt lakosság 82 százaléka rendelkezik bankkapcsolattal: ez az arány alacsonyabb a Nyugat-Európában tapasztalható helyzethez viszonyítva, de Magyarország e tekintetben több kelet-európai országtól is lemaradásban van.
A GfK Hungária Pénzügypiaci Adatszolgáltatások 2010 című összefoglaló tanulmányának egyik legfontosabb megállapítása, hogy sok éves tendencia szakadt meg 2010-ben azzal, hogy a bankok nem tudták növelni együttes ügyfélkörüket.
A vizsgált 15-69 éves korú lakosság körében továbbra is négyötödnyi a legalább egy bankkal kapcsolatot ápoló népesség aránya. Pedig kelet-európai összehasonlításban még bőven lenne fejlődési potenciál. Nem csak a gazdaságilag lényegesen fejlettebb Ausztria vagy Szlovénia előzi meg hazánkat ilyen tekintetben, de hasonló a helyzet Csehország, Szlovákia vagy Horvátország vonatkozásában is.
Némileg kedvezőbb a helyzet, ha csak a gazdaságilag aktívnak tekinthető 25-65 éves korosztály banki kapcsolatait vizsgáljuk. Ebben a korcsoportban 88 százalék feletti a banki szerződéssel rendelkezők aránya.