Pénzcentrum • 2010. szeptember 14. 13:02
A bankok és vezetőik teljesítményét vizsgáló nyolc kategórián túl, idén a pénzügyi kultúra fejlesztése is fókuszba kerül a "MasterCard - év" bankja versenyen. Az új díjat a Magyar Nemzeti Bank kezdeményezésére létrejött Pénziránytű Alapítvány által felkért zsűri ítéli oda.
Gauder Milán, a MasterCard Europe regionális vezetője kiemelte: "A Pénziránytű Alapítvánnyal közösen meghirdetett díjra azon bankok jelentkezését várjuk, akik felismerték, hogy az ügyfelek általános pénzügyi jártasságának, pénzügyi tudatosságának fejlesztése hosszú távon megtérülő befektetés, és az elmúlt évben aktívan tettek azért, hogy javuljon a magyar lakosság általános pénzügyi kultúrája. Bízunk benne, hogy az új díj további motivációt jelent átfogó programok megvalósítására, továbbvitelére."
A "MasterCard - év bankja" program a magyarországi kereskedelmi bankok versenye, amelyen 9 kategóriában versenyeznek egymással a lakossági szolgáltatásokat is nyújtó bankok. A megmérettetés célja, hogy a szakértők segítségével évről évre mind a szakma, mind a fogyasztók áttekintést kapjanak a banki szolgáltatási paletta kínálatáról és arról, hogy milyen termékeket talált különösen kiemelkedőnek a közel 100 független tagból álló zsűri.
A tavalyi versenyhez hasonlóan "Az év bankja" főkategórián túl, az idén is megválasztják "Az év bankárát", "Az év ifjú bankárát", "Az év leginnovatívabb bankját", "Az év lakossági hiteltermékét", "Az év megtakarítási termékét", "Az év számlacsomagját" valamint "Az év társadalmilag felelős bankját".
A 2010. november 11-én megrendezésre kerülő díjátadó gálát követően minden kategória győztese egy éven át használhatja a "MasterCard - év bankja 2010" emblémát és megnevezést.