Támadás érte az MKB-t, de hárítottak

Pénzcentrum2009. május 25. 15:16

Példás gyorsasággal reagált az MKB az általunk írt cikkre, melyben azt vetettük fel, vajon mi történhetett a bankban, amiért furcsa nyelven írt leveleket küldözget a rendszerükben nem is regisztált e-mail címekre. Jó nyomon jártunk: az MKB-t támadás érte. Kár nem esett, az elkövetők valószníűleg nem magyarok voltak.

Villámgyorsan megérkezett a megoldás a felvetésünkre, vajon mi történt az MKB oldalaival, hogy majdnem magyar nyelvű üzeneteket küldözget teljesen magyar helyett. Az MKB hivatalos levele szerint:

"Ügyfél-azonosítók megszerzésére irányuló adathalász (más néven phishing) támadáskísérlet érte az MKB Bankot, amelyet a pénzintézet sikeresen kezelt. Így az incidensből sem az ügyfeleknek, sem a banknak nem származott kára - tudtuk meg az MKB Bank sajtóosztályán. Az esetről időben és részletesen tájékoztatták ügyfeleiket annak érdekében, hogy az esetleges jövőbeni kísérletek se okozhassanak nekik semmilyen kárt vagy kellemetlenséget.

Amennyiben az ügyfelek szem előtt tartanak két fontos tényt, az efféle próbálkozások kudarcra vannak ítélve:
- a bankok sosem kérnek ügyfeleiktől bizalmas, személyes, illetve azonosításra alkalmas adatokat, mint például jelszavakat, PIN kódokat sem telefonon, sem e-mailben;
- ilyen adatokat soha senkinek ne adjunk meg; a "kíváncsiskodó" megkereséseket gondolkodás nélkül és azonnal vissza kell utasítani, a kísérletről pedig érdemes haladéktalanul értesíteni a bank ügyfélszolgálatát."

Csák Csongor, az MKB sajtósa elmondta: a támadók valószínűleg nem magyarok, legalábbis a levél nyelvezetéből erre lehet következtetni. A cég ilyenkor hivatalból feljelentést tesz, ám miután feltehetően nem magyarországi elkövetőkről van szó, akadályokba ütközhet a nyomozás. A levél pedig a támadók tevékenyekedésének eredménye, vagyis egyszerű spam, annak semmi köze az MKB rendszerében regisztált e-mail címekhez.

Címkék: