Pénzcentrum • 2009. január 26. 12:00
Az egyik brit pénzintézetnek havonta 10 ezer fontjába (3 millió forintjába) kerül a dolgozók lustasága miatt igénybevett kényelmi szolgáltatás. A Royal Bank of Scotland (RBS) aylesfordi fiókját alig 400 méter választja el a közeli parkolótól, a kényelmes séta helyett sokan azonban taxival teszik meg a végeláthatatlannak nem igazán nevezhető távolságot.
A felháborodott adófizetők felesleges pénzkidobásnak tartják a taxiköltségek elszámolását, miközben a pénzintézet veszteségei font milliárdokban mérhető. A dolgozók előbb a közeli őrzött parkolóban hagyják autóikat, majd a bank saját parkolójának felújításáig kimondottan erre a célra felbérelt taxik egyikével mennek tovább az irodába. Legtöbbször egyedül utaznak, a fuvar pedig a nem hivatalos mérések szerint nem több negyven másodpercnél.
A távolság egy kellemes két és fél perces sétával megtehető lenne, sokan mégis inkább a kényelmesebb utat választják. A nagyvonalú költekezést csak tetézi, hogy a parkoló és a bank előtt is egész nap készenlétben állnak (ülnek) a felbérelt sofőrök. A pazarlás előtt értetlenül álló megszólalók szerint korlátozni kellene a pénzek ilyen formában történő elkótyavetyélését.
Ez még egy jól menő pénzintézetnél is megengedhetetlen volna, különösen, hogy a szomszédos épületben található irodák dolgozói közül senki nem engedi meg ezt a luxust magának. A bank szóvivője megerősítette, hogy a szolgáltatás csak átmenetileg, a saját parkoló felújítási munkálatainak befejezéséig vehető igénybe.