Pénzcentrum • 2025. február 3. 07:08
A magyar boltláncoknál hódítanak a saját márkák, vagy más néven kereskedelmi márkák. Ezt azt jelenti, hogy például a gyártó márkák, mint a Mizo tejtermékek, a Pick szalámik, a Knorr fűszerek kaphatók minden boltban, a nagy üzletláncoknak viszont megvan a maga tejtermék, húsáru vagy akár fűszermárkája. Ez a kereskedelmi márka, avagy saját márka csak annak a láncnak az üzleteiben kapható és jellemzően olcsóbb, mint a széles körben ismert gyártói márkatermékek. Te mit tudsz ezekről a saját márkákról, sokat vásárolsz ilyen termékeket? Töltsd ki kvízünket és kiderül, mennyi márkáról nem hallottál még!
A Pénzcentrum 2024 nyarán a Debreceni Egyetemmel közösen végzett kutatása szerint több mint 10 ezer válaszadó szerint a sajátmárkás termékek nemcsak olcsóbb alternatívát jelentenek a fogyasztók számára, hanem sok esetben minőségi választást is. A kutatásban résztvevők 52,3%-a gondolta úgy, hogy a kereskedelmi márkás termékek minősége azonos a gyártói márkás termékek minőségével. Így az sem meglepő, hogy a megkérdezettek 85,9%-a azt választotta, hogy kifejezetten keresi a kereskedelmi márkákat, hiszen ugyanazt a terméket alacsonyabb áron is megvásárolhatja kereskedelmi márkás termékként. További részletek ITT.