Pénzcentrum • 2024. június 12. 13:16
Kirúgtak egy alkalmazottat, miután kiderült, hogy távmunkája mellett titokban egy másik teljes munkaidős távmunkát is végezett - jelentette a Business Insider. Az alkalmazottat az időnyilvántartó szoftver, a DeskTime által gyűjtött adatok buktatták le.
Patrick Synge, a Metrickal társalapítója és vezérigazgatója egy innovatív megközelítést alkalmazott vállalata távmunkában dolgozó alkalmazottainak felügyeletére. A vállalat, amelynek központja Barcelonában található, 10 teljes munkaidős alkalmazottat és több mint 200 szabadúszót foglalkoztat világszerte. Synge egyik alkalmazottját, aki Peruban dolgozott és 2022-ben került felvételre, kirúgta, miután kiderült, hogy titokban második teljes munkaidős állásban is dolgozik.
A problémák akkor kezdődtek, amikor az ügyfelek panaszokat nyújtottak be elvégzetlen feladatok és be nem tartott határidők miatt. A perui dolgozó pedig elkezdett visszautasítani bizonyos műszakokat. Synge gyanút fogott és megbeszéléseket folytatott az alkalmazottal a teljesítményéről. Bár némi javulás mutatkozott, az általános teljesítmény nem változott jelentősen.
A helyzetet tovább bonyolította, hogy a vállalat bevezette a DeskTime időnyilvántartó szoftvert, amelynek célja volt a termelékenység növelése és a négynapos munkahét felé való elmozdulás elősegítése. Az alkalmazás telepítése után Synge észrevette, hogy az említett alkalmazott rendszeresen egy másik cég nevével kapcsolatos tevékenységet végez. A DeskTime által nyújtott adatok alapján kiderült, hogy az alkalmazott jelentős részét munkaidejének egy másik vállalatnál végzett munkával töltötte.
Ezek az információkat megerősítették Synge gyanúját, így az alkalmazott elbocsátása mellett döntött. A vezérigazgató úgy véli, hogy ez a gyakorlat etikátlan és tisztességtelen volt a többi csapattaggal szemben is. Hangsúlyozza azt is, hogy kétségesnek tartja egy személy képességét arra, hogy egyszerre két teljes munkaidős állást produktívan végezhessen.
Synge szerint fontos, hogy az emberek mellékállással több pénzt kereshessenek, de ez nem befolyásolhatja negatívan a főállásuk minőségét vagy hatékonyságát. Az eset rávilágít arra is, hogy a távmunka során milyen fontos lehet az időnyilvántartó eszközök használata annak érdekében, hogy biztosítható legyen az alkalmazottak produktivitása és elkötelezettsége.
Egyre többen választanák a távmunkát, ettől nem boldogok a cégek
A Pénzcentrum korábbi cikkéből az derült ki, hogy a Pew Research Center 2023. márciusi felmérése szerint egyre többen állnak át (akik tehetik) részleges otthoni munkavégzésről teljesre. Mégis, sokan vannak, akik az otthonról történő munkavégzéssel kapcsolatban szkeptikusok. Ez a tendencia hazánkban is megfigyelhető: ahogy egy másik, a témában íródott cikkünkben utána jártunk, az atipikus munkavégzés egy speciális formája a járvány óta megjelenő home offce, amit elsősorban a kontroll hiánya miatt nem preferálnak a cégek. Viszont azok a vállalatok, amelyek ragaszkodnak a kötelező teljes munkaidős jelenléthez az irodában, gyakran nem számolnak azzal, hogy a mai munkavállalók értékelik a távmunkával vagy a hibrid munkával járó autonómiát, és egyre inkább elhagyják azokat a munkahelyeket, amelyek nincsenek tekintettel arra, hogy a 9-től 5-ig tartó munkaidőn kívül is van életük.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ráadásul a rugalmas időbeosztású munkavállalók általában jobb mentális egészséggel rendelkeznek. A rugalmasságot és a nagyobb munkabiztonságot előtérbe helyező munkahelyeken dolgozók kisebb valószínűséggel tapasztalnak súlyos pszichológiai stresszt vagy szorongást, a JAMA Network Open című szaklapban 2024 márciusában megjelent tanulmány szerint. A rugalmas időbeosztású munkavállalók 13%-kal kisebb valószínűséggel tapasztaltak napi szorongást, 11%-kal kisebb valószínűséggel heti szorongást és 9%-kal kisebb valószínűséggel évente többször szorongást. A kutatók azt is megállapították, hogy a nagyobb rugalmasság és a munkahely biztonsága a hiányzások csökkenéséhez vezetett.
Te mit gondolsz a saját márkás termékekről?
A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. Köszönjük!