Pénzcentrum • 2023. december 14. 18:32
Meeting közben elmegy az internet, nem kapunk választ a határidős kérdéseinkre és pont a legrosszabbkor adja meg magát a nyomtató? Nem csoda, hogy sokaknak rémálom a home office utáni világ: a magyar irodai dolgozók 80 százaléka elégedetlen a munkahelyi folyamatokkal, és leginkább az bosszantja őket, ha nem kapnak azonnal választ a kérdéseikre. Egy friss kutatás most felmérte, mi zavarja leginkább a magyarokat az irodai helyzetekben és hogyan engedik ki a gőzt.
Ha szidtuk már a munkahelyünket a lassú kommunikáció, a kaotikus papírozás vagy a nehézkes szervezés miatt, új megvilágításba helyezheti a mindennapjainkat a TOPdesk Magyarország friss kutatása. Az eredmények szerint ugyanis a probléma nem egyedi: a magyar irodai dolgozók 80 százaléka elégedetlen ezekkel a folyamatokkal. A felmérés nem csak azt vizsgálta, milyen tipikus problémák bosszantják leginkább a magyar irodai dolgozókat, de azt is, hogyan kezelik az ebből fakadó frusztrációt.
A legidegesítőbb tényezők
A kutatás szerint az bosszant minket a leginkább, amikor túl lassan kapunk választ a házon belüli megkereséseinkre, kérdéseinkre. Ráadásul a választ, amit kapunk, jellemzően nem is tartjuk kielégítőnek. De komoly fejfájást okoz az informatikai problémák megoldása is: tízből mindössze négy munkavállaló kap 24 órán belül megnyugtató választ az ilyen jellegű kérdéseire. Tehát jellemzően sokat kell várnunk arra, hogy például engedélyt kapjunk egy új program telepítésére a rendszergazdától, vagy, hogy hozzáférést kapjunk egy új nyomtatóhoz.
Nem a legjobb barátunk a nyomtató
Nem véletlen az sem, hogy az irodai munkáról szóló sorozatokban gyakran dedikált részt kap a nyomtató technikai problémái körüli kálvária, ugyanis az IT-eszközök közül a nyomtatókkal gyűlik meg leggyakrabban a bajunk. A második és harmadik helyen az új programok telepítése és a levelezőrendszerrel kapcsolatos fennakadások állnak.
Bosszankodunk és káromkodunk
Amikor a munkánkat akadályozó problémával szembesülünk, nem igazán tudunk higgadtak maradni: a válaszadók kevesebb mint negyede képes erre a saját bevallása szerint. A legtöbben csendben bosszankodnak vagy káromkodással vezetik le a frusztrációjukat. A kitöltők egytizede úgy küzd meg a helyzettel, hogy kimegy pár percre a szabad levegőre, de szerencsére csak 5 százalékuk kezd el ilyenkor csapkodni.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Még ma is papírozunk
Bár digitális megoldások végtelenül széles választéka áll rendelkezésünkre, a kutatás szerint még ma is ugyanolyan megszokott a papíralapú vagy akár a személyes ügyintézés, mint évekkel ezelőtt volt. A céges helyiségek és eszközök, például tárgyalótermek, projektorok, autók foglalását például a válaszadók negyede személyesen intézi az illetékesnél, az új munkavállalókat pedig még mindig gyakran papíralapú információs csomag várja.
A magyar irodai dolgozók alig több, mint 10 százaléka használ valamilyen digitális feladat- vagy szolgáltatáskezelő rendszert, holott ezek jelentősen megkönnyítik a mindennapos fennakadások kezelését, így a dolgozók összességében is elégedettebbek lesznek. Az ilyen rendszerekben például egyetlen felületen kérhetnek hozzáféréseket, jelenthetnek be a papírelakadást a nyomtatóban, vagy adhatják le az igényüket egy új billentyűzetre
– árulta el Zakrzewski Anita, a TOPdesk értékesítési menedzsere.