Pénzcentrum • 2021. december 22. 19:30
10-ből 6 alkalmazott munkáját nehezíti meg a dokumentumokban található adatok elérése és a munkavállalók 92 százaléka egy teljes munkanapot veszít hetente azáltal, hogy az ügyfelek kiszolgálásához szükséges információkat próbál elérni a vállalati dokumentumban történő kutatással- közölte legújabb kutatásában az ABBYY vállalati digitális intelligenciával foglalkozó vállalat.
A kutatásban több, mint 5 000 olyan munkavállalót kérdeztek meg az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban és Japánban a dokumentumokkal kapcsolatos kihívásokról, akik 500 főnél többet foglalkoztató cégeknél dolgoznak. Kiderült, a munkavállalók zöme szinte egy teljes munkanapot veszít keresgéléssel a dokumentumok között.
Az üzleti adatok 80 százaléka strukturálatlan formátumokban, például dokumentumokban, e-mailekben, képekben és PDF-ekben található. A digitális dokumentumok üzleti szempontból kritikus információkat tartalmaznak, ám a hatalmas mennyiség miatt az alkalmazottak leterheltek és nem tudják a lehető legjobban kihasználni az idejüket, ami rossz üzleti döntésekhez és a negatív ügyfélélményhez vezet – többek között ez is hozzájárulhatott a mostani tömeges felmondási hullámhoz, véli a kutatást végző cég.
Az alkalmazottak olyan munkát akarnak végezni, ami számít – ahelyett, hogy manuális információkereséssel töltenék az idejüket, inkább kreatív feladatokon dolgoznának. A dokumentumokban szereplő adatok elérésének nehézsége késedelmeket okoz a folyamatok befejezésében (48 százalék) és a hibákért (31 százalék) és rossz ügyfélélményért is (20 százalék) okolják a válaszadók. A megkérdezettek harmada (31 százalék) szerint ezekre a problémákra megoldást jelentene egy mesterséges intelligenciát alkalmazó technológia bevezetése.
Az intelligens dokumentumfeldolgozás automatizálása javíthatja a munkavállalói élményt, és pozitív hatással lehet az ügyfélkapcsolatokra: A munkavállalók 52 százaléka egyetértett azzal, hogy a mesterséges intelligencia alapú, az adatokat emberhez hasonlóan értelmező szoftverek megkönnyítenék az életüket, továbbá 32 százalékuk pedig egyetértett azzal, hogy nemcsak az alkalmazottak kedve, hanem az ügyfelélmény is javulhatna.
A dolgozók már készek integrálni a mesterséges intelligenciát a munkameneteikbe:
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
- Tízből hét dolgozó (72 százalék) hajlandó lenne olyan no-code (kódnélküli), drag-and-drop MI-megoldásokat használni, amelyek megértik a dokumentumok tartalmát és kontextusát a hibák csökkentése és a hatékonyság növelése érdekében.
- Tízből négyen (41 százalék) azt mondják, hogy ez lehetővé tenné számukra, hogy teljesebb, kreatívabb feladatokkal foglalkozzanak és levenné vállukról a kézi adatkezelés súlyát.
- Egyharmaduk (29 százalék) egyetértett azzal, hogy ezek a mesterséges intelligenciával kapcsolatos "készségek" képessé teszik őket arra, hogy gyorsabban hozzanak jobb döntéseket (36 százalék), és így több idejük marad arra, hogy reagáljanak az ügyfelek igényeire (31 százalék).
A dokumentumokkal kapcsolatos MI-megoldások költségmegtakarítást eredményeznek, nemcsak a folyamatok gyorsulása és a hibák számának csökkenése tekintetében, hanem enyhítik a további munkaerő szükségességét is. Ennek eredményeképpen a boldogabb, elkötelezettebb alkalmazottaknak több idejük marad a fontos feladatokra - a kiváló ügyfélélmény nyújtására és a kreatív problémamegoldásra
– fogalmaz Máhr Tamás, az ABBYY budapesti K+F központjának vezetője, aki hozzátette, hogy az általunk fejlesztett Vantage például kognitív képességein keresztül elolvassa, majd megérti a dokumentumokat és kivonja belőlük a lényeget, így segítve a vállalatokat a digitális átalakulás felgyorsításában és a dolgozók és ügyfelek elégedettségének javításában.