Pénzcentrum • 2021. november 23. 16:47
Az első alkalmak mindig nehezek, nincs ez máshogy felmondással sem. Gyakran még tapasztalt munkavállalóknak is kihívás a felmondás benyújtása, hiszen sokan nem tudják, hogy hogyan legyenek rövidek és lényegretörőek anélkül, hogy valakit megsértenének.
A felmondási hullám minden országot érint, csak Amerikában mintegy 4 millió munkavállaló mondott fel a járvány alatt. Általában mindenki tervezi a felmondást, ritka az, ha valaki azonnali hatállyal lép ki a munkahelyéről, azonban ha meghoztuk a döntést, a következő lépés maga a felmondás benyújtása.
Korábban a jó kísérőleveleket tárgyaltunk ki, most a felmondólevelek következnek. A HuffPost magazinban, szakértőket kérdeztek arról hogy mi a titka a jó felmondólevélnek. A megkérdezett karrier tanácsadók elsősorban azt emelték ki, hogy a felmondólevél benyújtása előtt főnökünkkel személyesen közöljük felmondásunkat.
Fontos a jó kapcsolat megőrzése a főnököddel, hiszen egy későbbi munkahelyen hivatkozhatsz rá referenciaként, többek között ezért is fontos személyesen közölni felmondási szándékunkat.
- mondta Phoebe Gavin, karrier tanácsadó, akivel Gorick Ng. is egyetért, hozzátette, hogy ideális esetben a felmondásunk nem jelent megelepetést a főnökünknek, így lehetőség szerint ne e-mailben keressük őt a hírrel, és figyeljünk arra is, hogy ne pletykákból értesüljön.
Mit tartalmaz egy felmondólevél?
Elsősorban azt tartalmazza egy jól megírt felmondólevél, hogy mikor mondunk fel, és mikor lesz az utolsó napunk a munkahelyünkön. Victorio Milian HR konzultáns is ezt érzi a legfontosabbnak, hiszen minden más információ csak részlet kérdés, és személyes beszélgetés tárgyát képezi.
Bár maga a felmondólevél hivatalos nyelven íródik, érdemes arra törekednünk, hogy kedvesek, illedelmesek legyünk a HR osztállyal. A felmondási időszakban a HR rengeteg papírmunkánk elvégzésében segít, kiállítja majd a szükséges dokumentumokat, így, csak úgy mint a többi munkatárssal, velük is fontos a jó kapcsolat megőrzése.
- tette hozzá a HR konzultáns.
Persze, azért a levélbe írhatunk több dolgot is, ami ezt a jó kapcsolatot segítheti elő. A szakértők szerint nem kötelező, de előzékeny lépés ha a levélben felajánljuk a segítségünket az utódunk betanításában. Ezen felül pedig kiemelhetünk egy-két dolgot, amiért szerettünk az adott cégnél dolgozni. A legelőzékenyebb az, ha a felmondásunkat úgy időzítjük, hogy ezzel nem hagyunk egy nagyobb projektet félbe. Maga a felmondási időt munkaügyi szabályozás határozza meg, azonban ha a kollégáinkkal szeretnénk jó kapcsolatban maradni, úgy igyekszünk időzíteni magát a felmondást is.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Amikor felmondunk, érdemes abba energiát fektetnünk, hogy a kollégáinkkal, főnökünkkel jó viszonyban válljunk el, hiszen a továbbiakban ők értékes szakmai kapcsolatként jelennek meg professzionális életünkben.
- tette hozzá Phoebe Gavin.
Bár elég, ha a felmondólevél tartalmazza azt, hogy mikor mondtunk fel és meddig dolgozunk, valamint mikor lesz az utolsó napunk, azért más információkra is szükségünk lehet. Azonban a személyes kérdéseinket jobb, ha nem ebben a hivatalos levélbe foglaljuk bele. Azt, hogy miért mondunk fel, mikor vegyük ki a fennmaradt szabadnapjainkat személyesen beszéljük meg a főnökünkkel, ugyanis ezek az információk őt jobban érintik, mint munkahelyünk titkárságát. Phoebe Gavin hozzátette azt is, hogy éppen ezért nincs értelme túlbonyolítani a felmondást, hiszen ez csak formalitás. Ennél pedig sokkal fontosabb az, hogy olyan szellemben hagyjuk el a céget, hogy később ezek a kapcsolatok pozitívan maradjanak meg.
Már megint levelet írunk!
Nem ez az első alkalom, hogy lapunk tippeket ad azzal kapcsolatban, hogy milyen levelet írjunk egy új munkahely megpályázásakor, esetleg kísérőlevélként. Bár előfordulhat, hogy a kísérőlevelünket nem olvassa senki, a szakértők mégis azt javasolják, hogy ne hanyagoljuk ezt el, hiszen egy jól megírt kísérőlevél azt is mutatja, hogy komolyan érdeklődünk a pozíció iránt. Ugyan ez a helyzet a motivációs levelekkel is.
Az igényes motivációs levél elkészítése egy állásra történő jelentkezésnél legalább olyan fontos, mint az önéletrajz, ahol tömören, lényegretörően felsoroljuk tanulmányainkat, munkatapasztalatainkat, képességeinket. Ha 2020-ban egy állásra szeretnénk jelentkezni akár egy álláskereső portálon, akár egyszerűen e-mail-ben, elengedhetetlen fontosságú egy megfelelő hosszúságú és tartalmú motivációs levél, amiben bemutatkozunk, ezáltal emberközpontúvá tesszük a folyamatot és lehetőséget adunk saját magunknak arra, hogy személyiségünk alapján előnyben részesítsenek minket egy állásra való pályázás során.