Pénzcentrum • 2021. június 27. 12:08
Az adatvezérelt működés már a HR-t is elérte, és az elkövetkezendő években ez a tendencia csak növekedni fog. A digitális megoldások is közrejátszanak a munkavállalók szimpátiájának elnyerésében. A jelöltélménytől egészen a belső portálokig egyre relevánsabbá válik a mesterséges intelligencia alkalmazása, a folyamatos automatizáció, az önkiszolgáló rendszerek, valamint az igényre szabott vállalati mobilapplikációk fejlesztése.
Feladatát és funkcionalitását tekintve a vállalatoknak meg kell teremteniük azt az egyensúlyt, amelyben a HR képes megtartani és hatékonyan közvetíteni a munkáltatói értékígéretet (EVP) a munkavállalók felé. Mindezt úgy, hogy képes a digitalizációt a folyamatok gyorsításának, szimpatikussá tételének, valamint az alaposan felmért döntések szolgálatába állítani.
Milyen benyomás éri a munkavállalókat?
A humánerőforrás-menedzsment területén az ügyfelek elsősorban a meglévő és a potenciális munkavállalók. Ha az új munkaerő bevonzására fókuszálunk, hasonló elvárásokkal szembesülünk, mint egy szolgáltatás igénybevételének esetében. A könnyen alkalmazható és érthető digitális megoldások a jelöltek szimpátiájának elnyerésében is közrejátszanak.
A vállalat számára is fontos, hogy milyen üzenetet juttat el a jelöltek számára, majdnem ugyanannyira, mint az, hogy milyen csatornákon keresztül teszi ezeket. A mostani egyik kihívást az jelenti, hogy ebbe a folyamatba minként lehet bármilyen, a mesterséges intelligenciához kapcsolódó eszközt bevezetni vagy mennyire tudunk önkiszolgáló rendszereket biztosítani. Ugyanis ezek azok a pontok, amelyekkel a jelöltélmény mérhető és javítható. A minél több és minél jobb minőségű adat a szakma előtt álló fejlesztések alapját jelentik.
HR specifikus digitális megoldások 2021-ben
Az adatalapúság a cégmérettől függetlenül fontos, viszont minden szinten más kihívással kell szembenéznie az adott vállalatnak. A nagy cégeknél általában megfigyelhető, hogy a magyar leányvállalat az anyavállalat megoldásait használja, ez azonban számos esetben nincs a magyar munkaerőállományra vagy a hazai viszonylatokra szabva.
A pandémia okozta digitális felgyorsulás egyik kiemelt területe a HCM (Human Capital Management), azaz a humánerőforrás-gazdálkodási rendszerek bevezetése. Ezek a megoldások támogatják napi szinten a vállalatokat akár klasszikus munkaügyi feladatok ellátásában, például munkaidő, szabadság nyilvántartásban, bérjegyzék vezetésében vagy munkaerő menedzsment területen toborzás, - kiválasztási, onboarding folyamatok, online képzések, teljesítményértékelés megvalósításában. Voltak vállalatok, amelyek már használtak ilyen típusúrendszereket, voltak, akik a bevezetésére készültek, és voltak olyanok is, akiket villámcsapásként ért ennek hiánya a tavalyi év elején.
A középvállalatok már eggyel könnyebb helyzetben vannak digitalizációs szempontból, mivel ott nem kifizetődő az egész digitális infrastruktúrát átvenni, sokkal inkább modulokat keresnek és ezeket a modulokat integrálják. Ide kapcsolódik, hogy egyre elterjedtebbek a low-code vagy a no-code rendszerek, amelyek összeilleszthetővé teszik azokat az elemeket, amire egy adott cégnek valójában szüksége van, mindezt minimális fejlesztési háttérrel vagy tudással.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A kisvállalkozások vannak talán a legnehezebb pozícióban, mert nekik sokszor akár egy-egy rendszer elérése is költségesebb.
Számottevő tapasztalati példa igazolja, hogy ilyenkor saját fejlesztésbe kezdenek. Ez a legkevésbé javasolt irányvonal, mivel végeláthatatlan és anyagilag is megterhelő. A tervezhetőség és költséghatékonyság érdekében ilyenkor érdemes inkább egy SaaS (Software as a Service) megoldást keresni a piacon.
„Összességében nézve, 2021-ben már végképp megkerülhetetlenné válik az automatizálás, amiben a gépi tanulásnak és a deep learning-nek továbbra is nagy szerepe van. Megduplázódik a mobileszközön való applikációk fejlesztésének a száma a jövőben megvalósuló hibrid - otthoni és irodai – munkavégzés igényeinek megfelelően és a munkavállalói elvárások alapján. Emellett még rengeteg fejlődési potenciál van a vállalatok által használt különböző vállalatirányítási rendszerek és a már meglévő belső működést és folyamatokat támogató rendszerek, valamint a belső intranetes portálok integrálásában. A legfontosabb kérdés az, hogy miként tudja egy cég a folyamatainak javát ezekre a felületekre terelni.”- magyarázza Pelle Dávid, az MP Solutions Kft. ügyvezető igazgatója.