Pénzcentrum • 2020. december 13. 13:04
Szinte minden munkahelyen van 1-2 olyan ember, aki képes tönkretenni a hangulatot, lelohasztani a csapat lelkesedését, és negatív megszólalásaival mindenki kedvét szegni. Ellenük a hagyományos módszerek nem használnak, újfajta megoldásokkal kell felvérteznünk magunkat, ha nem akarjuk őket megsérteni, de azt szeretnénk, hogy egészséges legyen a munkahelyi légkör.
Nincs olyan munkahely, ahol ne lenne legalább egy kolléga, aki folyamatosan panaszkodna: hideg van, meleg van, sok a munka, kevés a munka, ostoba a főnök, nem elég keménykezű a főnök. Ismerős? Bármi is történik irodán kívül, vagy belül az illető mindenben képes megtalálni a rosszat.
Az effajta negatív hozzáállás azonban nem csak fárasztó és idegesítő, de kifejezetten mérgező is.: ha egy csapatban csak egy panaszkodó is van, az mindenki kedvét elronthatja. Érdemes tehát felvérteznünk magunkat ellen olyan módszerekkel melyekkel szemben egyszerűen tehetetlen.
Próbáld megérteni a panaszkodót
Mielőtt ítélkeznél, képzeld magadat a helyébe: vajon mi lehet az oka annak, hogy ennyire negatív? Hasznos lehet megérteni kollégáink működését, már csak a bennünk lévő feszültség csökkentése miatt is: ha pontosan tudod, VALÓJÁBAN kire és miért haragszik, könnyebb elfogadni. Gregory Tall, a több mint 15 éve HR-rel foglalkozó szakember azt mondta a Huffpostnak, hogy a munkahelyi panaszosok alapvetően három csoportba sorolhatók. Vannak azok:
- akik egyszerűen keresnek valakit, aki meghallgatja őket, és szeretnék, ha figyelnének rájuk
- akik nincsenek tisztában a panaszaikkal kapcsolatos ügyekkel
- és azok, akik olyasvalakit keresnek, aki jogos sérelmeikben segíti őket.
Gyakran előfordul, hogy a panaszkodás abból gyökerezik, hogy nincs hozzáférése a probléma megoldásához, vagy valakihez, aki meghallgatja - mondta Tall. Ezen kívül figyelembe kell venni azt is, hogy a 2020-as év nagyban eltér az eddigiektől. "Az emberek hihetetlen stressz alatt vannak, amely sokunk számára messze meghaladja a megszokott szintet" - mondta Cicely Horsham-Brathwaite, pszichológus és karrier coach.
Szóvá tegyem, hogy idegesít a viselkedése?
Ha kifejezetten rád panaszkodik folyamatosan, és ez zavar, akkor feltétlenül tedd szóvá! Ha viszont valaki büszke arra, hogy mindenki hozzá fordul a panaszaival, az a munkahelyi vértanúság jele lehet, melyben az emberek túlterhelik magukat mások munkaproblémáival, csak azért hogy értékesnek érezzék magukat.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Tereld a beszélgetést új irányokba!
Ha nincs szoros kapcsolatunk az illetővel, könnyebb kilépni a beszélgetésből egy ilyen mondattal: "Aha, megértem a frusztrációdat", majd megjegyezzük, hogy fontos határidő közeleg, mennünk kell. Horsham-Brathwaite azt javasolja: "Néha ez a legelegánsabb módszer erre, ha nem tápláljuk ezt a viselkedési. Így az illető megtudja, hogy nem olyasvalakik vagyunk, akivel folytathatja ezt a beszélgetést. "
Ha segíteni akarsz, ne utasítsd el a panaszokat!
Néhány munkavállaló számára a panaszkodás a kreatív folyamat része, segít kihozni az érzéseiket, ezáltal képesek elvégezni valamit, ami amúgy nagyon nehéznek éreznek. Ha az a célunk, hogy segítsük kollégánkat, tegyünk fel kérdéseket, melyek segítségével megérthetjük a sérelem forrását, és visszajelzésünk hasznos lehessen. Azoknál az embereknél, akiknek panaszai megoldhatók lennének, amennyiben több információval rendelkeznének, információszerűen megoszthatnánk velük a hiányzó darabokat ... Sokszor, még ha az emberek nem is értenek egyet vele, jobban fogják érezni magukat, ha értik a mögöttes okokat.