MTI • 2020. október 31. 10:34
Bérplafont vezetnének be a Forma-1-ben: a javaslat 30 millió dollárban (9,5 milliárd forint) maximálná egy versenyző éves fizetését. A mezőny legjobbja, a hatszoros VB-győztes Lewis Hamilton jelenleg ennél sokkal többet keres.
Megkezdődtek a tárgyalások a Forma-1-es pilóták fizetésének korlátozásáról. A javaslat 30 millió dollárban (9,5 milliárd forint) maximálná egy versenyző éves fizetését 2023-tól. A Mercedes hatszoros világbajnoka, a brit Lewis Hamilton - becslések szerint - 40 millió fontot (16,3 milliárd forint) kap szezononként, de jelenlegi szerződése a mostani idény végén lejár.
A csapatok költségvetésének maximálásáról már korábban döntöttek, ez jövőre 145, 2022-ben 140, 2023-tól pedig 135 millió dollár lesz, ám a pilóták bérét nem tartalmazza.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke hangsúlyozta, a versenyzők fizetésével kapcsolatban még semmit nem szavaztak meg, és bármilyen szabályváltoztatás esetén tiszteletben kell tartani az érvényben lévő szerződéseket.
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint a csapatoknak a hosszú távú fenntarthatóság érdekében jövedelmezőnek kell lenniük, ugyanakkor azt is érthetőnek tartja, hogy a világ legjobb pilótái magas fizetést kérnek, ahogyan az összes többi sportág világsztárjai.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Lewis Hamilton azt mondta, a fizetési sapkával kapcsolatos megbeszéléseknek semmi köze ahhoz, hogy még nem hosszabbította meg a szerződését. Hozzáfűzte, fontosnak tartja, hogy a Forma-1-es pilóták szervezete (GPDA) szorosan együttműködjön az illetékesekkel, és részt vegyen a megbeszéléseken.