Pénzcentrum • 2020. július 4. 16:48
Szelba Christian, azaz Cooky már évtizedek óta szeretne utasszállító gépet vezetni, és bár most a rádiós műsorvezető megfelelt az Air France pilótafelvételijén, ám az öröme mégsem lehet teljes, a koronavírus ugyanis az ő számításait is keresztülhúzta. Éveket fog ugyanis valószínűleg csúszni a képzése. Pedig egy pilóta nem kevés summát szakít évente a munkájával.
- mondta el Cooky a Blikknek. Ennek az az oka, hogy az Air France francia légitársaság 7600 munkahelyet szüntet meg a koronavírus-járvány következményeként lecsökkent tevékenységére hivatkozva, éppen ezért egyelőre Cookynak sincs esélye, hogy utasszállító repülőgépet vezessen a cégnél. Még akkor sem, ha az elmúlt tíz éve arról szólt, hogy igazi, profi nagygépes pilótává váljon.
A műsorvezető elmondta, gyerekkori álma, hogy pilóta legyen, úgyhogy 2-3 év már nem sok, ha arról van szó, végre összejöjjön neki. A légitársaságnál a korhatár egyébként 67 év, úgyhogy Cookynak még van 17 esztendeje arra, hogy beülhessen egy utasszállító pilótafülkéjébe.
Lenne mit a tejbe aprítani
Az nem meglepő, hogy a repülés terén a pilóták keresik a legtöbbet évente. Nehéz pontosan megmondani mennyit is jelent ez a valóságban, de egyes források szerint egy pilóta az Air France-nál havi 14-16 ezer eurót is zsebre tehet, ami nem kevesebb, mint
Ez évente tehát akár 192 000 eurós fizetést jelentene egy pilótának, ami azért szép kis summa, mai árfolyamon 67 millió forint. Az Egyesült Államokban a pilóták az első évükben egyébként nagyjából 120-160 ezer dollár körül szoktak keresni, de például a legjobban fizető FedEx-nél ez már az első évben több mint 200 ezer dollár. 12 év után pedig meredeken nőnek még a bérek, van ahol már majd 400 000 dollárig.