Pénzcentrum/Index.hu • 2020. május 24. 10:10
A magyar bankok számára a koronavírus nyomán teljesen átalakult működés sokféle kihívást jelentett, de összességében erre nem a munkatársak leépítése volt a válasz, hanem a munka optimalizálása.
Extra feladat volt a távműködés kialakítása, a lakossági moratóriummal kapcsolatos kérdések fogadása és a visszalépések kezelése, a sokféle, kormányzati, vagy jegybanki mentőcsomagokhoz kapcsolódó új termék kialakítása, a sokszor pillanatok alatt megvalósítandó informatikai feladatok (technikai számlák) kialakítása - számol be az Index.
A kilencből hét bank úgy nyilatkozott, hogy egyelőre létszámleépítésre, munkaidő-csökkentésre, vagy a fizetések megváltoztatására sem került sor a járvány miatt.
Több bank is jelezte számunkra, hogy a rendkívüli időszakból tanulni is lehet, sok, sebtiben kialakított munkahelyi helyzet bevált. Az értékes tapasztalatok hosszú távon is hatással lehetnek a mindennapi munkavégzésre. Alig egy éve mértük fel a call centerek működését, akkor mg az otthoni munkavégzés illúziónak tűnt, a kényszerhelyzet alatt egy pillanat alatt realitássá vált.
Ahogy a home office-ról is az a tapasztalat, hogy dolgoznak a kollégák. Korábban a ritkán lehetővé tett home office, amolyan kedvezmény, motivációs elem volt, most egyre inkább a hatékony és költségtakarékos munkavégzés szinonimájává vált.