Pénzcentrum • 2020. február 11. 09:30
Vélhetően a kecskeméti Mercedes-gyárat nem fogja érinteni a Daimler komoly létszámleépítése, a magyar üzem bővítését felfüggesztették. A cégcsoport vezérigazgatója, Ola Kallenius további megszorításokat jelenthet be hamarosan.
Bár idén már a második kecskeméti üzemben kellene folynia a munkának, a Mercedes felfüggesztette a gyár bővítését bizonytalan időre: ugyanakkor a Daimler 15 ezer fős leépítése nem fogja érinteni a magyar üzemet. A 24.hu forrásai szerint a drasztikus létszámcsökkentésnek inkább a finn, német és osztrák gyáregységek lehetnek a nagy vesztesei.
Azt már a német Handelsblatt írta meg, hogy Ola Kallenius vezérigazgató a vártnál drasztikusabb megszorításokat rendelhet el a Daimler AG-nál, amelyhez olyan márkák tartoznak, mint a Mercedes-Benz, a Smart, a Mitsubishi Fuso vagy a Mercedes és Setra buszokat gyártó EvoBus. A cégcsoport üzemi eredménye tavaly felére eshetett vissza 2018-as számaikhoz képest, 2019-re három profitfigyelmeztetést kellett kiadniuk. A legutóbbi ilyen szerint a Daimler 2019-es, adózás és kamatfizetés előtti eredménye várhatóan 5,6 milliárd euróra csökken a 2018-as 11,1 milliárd euróról. Ehhez jön még hozzá az a 1,1-1,5 milliárd euró, amit a dízelbotránnyal kapcsolatos kormányzati és bírósági eljárások jelentenek a gyártónak.
A leépítésekkel kb. 1,4 milliárd eurót spórolhat meg a cég, de a vezérigazgató leállíttatná a veszteséges projekteket is:
- Új többségi tulajdonost keresne a Daimler Lab1886 nevű innovációs központjának.
- Végleg kivezetné a Mercedes X-osztály pick-upot, és leállíthatja a S-osztály Cabrio és az S-osztály Coupé gyártását.
- A CLS-t és az AMG négyajtós GT-jét pedig egyetlen elektromos, négyajtós kupéban egyesítené.
- A B-osztály is áldozatul eshet, a német lap szerint elképzelhető, hogy crossoverként, új névvel maradhatna a termékkínálatban.