Emelkednek a fizetések? Ezek a fiatalok kevesebbet keresnek, mint egy éve ilyenkor

Pénzcentrum2019. szeptember 11. 21:01

Kevesebbet költenek a nagy márkák véleményvezérekre 2019-ben, a nemzetközi cégekből átlagosan kevesebb bevétele lesz idén a tartalomgyártóknak. Az ország három legnagyobb management ügynöksége egységesen azt tapasztalja, hogy a régi hirdetők helyét a kis- és középvállalkozások, valamint a nonprofit szervezetek veszik át, a megélhetési influencerek pedig lassan lemorzsolódnak.

Nagy változáson megy keresztül az influencerek hirdetési piaca, tapasztalja az ország három legnagyobb influencer management ügynöksége. Az elmúlt két évben az együttműködések legnagyobb százalékát a nemzetközi márkák tették ki, akik hatalmas összegeket költöttek a véleményvezérekkel való együttműködésekre. Ez a tendencia 2019-re látványosan csökkent, de a vloggerek és Insta sztárok még közel sem mennek csődbe. A kieső összeget a kis- és középvállalkozások, nonprofit szervezetek hirdetései pótolják, akik közül sokan csak idén próbálták ki a pár éves trendet.

Tény, hogy az egy helyről érkező nagyobb költések száma lecsökkent, mert akinek van tapasztalata, az okosabban költi el a pénzét influencerekre. A nagy hirdetők inkább márkanagyköveteket választanak, hosszú távú együttműködéseket kötnek. Ez a piacnak is jót tesz, hiszen azokat a véleményvezéreket "jutalmazzák" ezzel, akik az előző években lelkiismeretesen dolgoztak - mondta el Varga-Szilágyi Zsolt, az influencer marketinggel foglalkozó Post for Rent operatív igazgatója. 

Miközben a legnagyobb hirdetők stratégiát váltottak, a piacon egészen új szektorok is megjelentek. Kis- és középvállalkozások, startupok és nonprofit szervezetek is elkezdték használni az influencer marketinget. Az új szektorokkal új céljai is lettek az együttműködéseknek, például az edukáció. Jól látszik, hogy ők a második hullám, akik az elmúlt években hallottak erről a hirdetési formáról, de csak most merték kipróbálni - mondta el Farka Dániel, a Star Network influencer ügynökség szakmai vezetője. 

A szakértők szerint a változás piaci konszolidációt hozhat magával, ami átláthatóbb árazást és minőségibb tartalmakat is eredményezhet a véleményvezérek részéről.

Ezeket a folyamatokat nem csak láttuk előre, de vártuk is, hiszen mint minden új trendnek, ennek is le kell tisztulnia. Bízunk benne, hogy a megélhetési infulencerek egy idő után lemorzsolódnak, és a kattintásvadászat helyére a minőségi tartalomgyártás kerül. - jegyezte meg Szabó Zsolt, a Special Effects Media vezérigazgatója. 

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A piaci konszolidációt az olyan szakmai fórumok is elősegítik, mint az Influencer Festival, ahol a hirdetőket és a véleményvezéreket is edukálják, többek között olyan szakmai szervezetek segítségével, mint az Önszabályozó Reklám Testület és a Gazdasági Versenyhivatal.

Címkék:
hrcentrum, fizetés, bér, márka, költség, 2019, influencer, startupok, vloggerek,