HelloVidék • 2019. július 12. 08:14
Minden boldog autótulajdonos életében előbb-utóbb bekövetkezik az a már sokkal kevésbé örömteli pillanat, amikor négykerekű családtagját autódoktorhoz kénytelen vinni, hogy kiderüljön, mi a nagybeteg bánata. Sokan csak ekkor szembesülnek a lesújtó magyarországi helyzettel: a szakma kiöregedőben van, akadnak igazi kontárok, és a sok a munka, kevés az ember alapon nem ismeretlen a várólista fogalma sem - írja a HelloVidék.
Brutális probléma ma lett már Magyarországon a fizikai munkaköröket érint szakemberhiány, ami az autószerelőket se kerüli el. Ráadásul az utánpótlás helyzete is egyre aggasztóbb,
- jellemezte a jelen tanulóinak megváltozott hozzáállását a lapnak Tasi László, a Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Kézműves Tagozatának alelnöke.
Hasonlóan látja az ágazat nehézségeit a békéscsabai Kertész János is, aki még 1993-ban alapította műhelyét, és bár már nyugdíjba vonult, a mai napig besegít a munkálatokba, emellett az Autószerelők Országos Szövetségének területi képviselőjeként igyekszik a megyében tanuló fiatalok számára minél több továbbképzési lehetőséget elérhetővé tenni. Szerinte
- mondta el a lapnak a szakember. Mindezeken felül a cikkből kiderült az is, hogy a "mai munkáltatóknak már nincs meg az a türelme, mint 20 évvel ezelőtt, hogy oké, kezdő vagy, majd egy idősebb szaki mellé odateszünk, jól kitanulod a dolgokat, és máris önálló leszel. Ma már nincs ilyen, más a mérce, ezért rögtön bedobják a fiatalokat a mély vízbe". De az is, hogy "a szakképzés rendszerében az alapvető problémák mélyről indulnak, az alapképzésből"... A teljes cikket elolvashatod a HelloVidék.hu oldalon.