Kifakadtak a magyar álláskeresők: ezt hallgatják el a legtöbb hirdetésben

Pénzcentrum2019. április 12. 15:12

Egy internetes felmérésből kiderült, mi az, ami legjobban hiányzik a magyar álláshirdetésekből, és melyek azok a szitokszavak, amelyeknek olvasása után eszünk ágában sincs jelentkezni az adott pozícióra.

A munkakeresés nehézségeiről is szó lesz a Portfolio HR Revolution 2019 konferenciáján.

ÁTTEKINTÉS   |   RÉSZLETES PROGRAM   |   ÁRAK   |   JELENTKEZÉS

Ma már nem kell futni az állások után, azok futnak utánunk: elég csak megnyitni a közösségi hírfolyamunkat, és lépten-nyomon álláshirdetések jönnek szembe. Röpködnek a versenyképes fizetés és a rugalmas munkaidő címszavak. De vajon ma mennyire figyelemfelkeltő még mindez? Vajon mik azok a kifejezések, amelyek láttán a egy álláskereső számára vonzó lehet egy ajánlat?

Ennek járt utána a Szárnyas Fejvadász nevű közösségi állás és munkaközvetítő oldalnak több mint 215 ezer követője van, az oldal még 2011-ben indult, amikor egyre többen veszítették el az állásukat. A KSH adatai szerint abban az évben a munkanélküliségi ráta a 15-64 évesek körében 11,1 százalék volt. A legfrissebb adatok szerint 2018. december-2019. februári időszakban ez a szám 3,6 százalék.

Ettől függetlenül az oldal népszerűsége töretlen, a mai napig aktív, és rengeteg álláshirdetés kerül fel ide rendszeresen. Nemrégiben két érdekes kérdést is feltettek, amiből élesen kirajzolódik, mit szeretnek olvasni a magyar munkakeresők az álláskiírásokban, és mit nem.

Mi az a hívószó egy hirdetésben, ami eldönti, hogy megpályázzátok?

Rengeteg komment érkezett a kérdésre, és töméntelen panaszáradat (erről később még lesz szó) közül nem könnyű kihámozni a konkrét válaszokat, de egyértelműen megállapítható, hogy az

emberek a korrekt bruttó vagy nettó bér megjelölését hiányolják manapság leginkább az állásajánlatokból.

A versenyképes fizetés kifejezés a legtöbb kommentelőnél kiveri a biztosítékot, amellett persze, hogy vannak, kik megvédik a cégeket, mondván a munkavállalónak be kell tudnia árazni magát a piacon, tudnia kell, mennyit ér. Érv még emellett, hogy sokan nem egységes bért kínálnak az alkalmazottaknak, hanem mindenkit egyéni kompetenciái szerint díjaznak. 

Érdekes módon előkelő helyen szerepel még a munkavégzés konkrét helye, tehát sokan fájlalják, hogy az álláshirdetésekben nem szerepel, hol is kell dolgozni:

JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

ha csak annyi van, hogy Budapest, arra nem is jelentkezek alapból

- írja egy hozzászóló. A munkáltatóknak érdemes lenne ezeken kívül még feltüntetni a pontos munkaidőt, a munkakör leírását, hiszen sokszor a hangzatos ígéretek közt pont a lényeg veszik el: mit is kell csinálni. És persze sokkal vonzóbb egy hirdetés, ha a cég neve, elérhetősége is fel van tüntetve, sőt, akár még a HR-es személye is.

A bejelentett munka viszont nem szerepel a kritériumok között annyiszor, mint gondoltuk, talán azért is, mivel az emberek ezt ma már természetesnek veszik. 

Na, ezt ne!

Ennél is érdekesebb, hogy mi az a szitokszó, amit ha olvasnak egy hirdetésben, az elriasztja a jelentkezőket:

Kedvencem, mikor a "versenyképes fizetés" és a "bérigény megjelöléssel" egyazon hirdetésben szerepel

-írja egy hozzászóló, és igaza is van, az ilyen bakikat leendő munkáltatóként érdemes elkerülni. De ugyanígy gyakran elrisztja az embereket a motivációs levél, kiváltképp abban az esetben, ha semmit nem tudnak a cégről vagy a betöltendő pozícióról. De a bérigény megjelöléssel elküldendő önéletrajz, a terhelhetőség, a stressztűrő képesség, valamint a monotóniatűrés sem a legkecsegtetőbb kifejezések egy álláshirdetésben. És természetesen a helyesírási hibák sem teszik vonzóbá a munkáltatót, ahogy a munkakörök csoportosítása sem: "olvastam mar könyvelő adminisztrátor óvónőről, hr fordítóról, és webdesigner kasírozóról is" - írja a kommentelő.

Az álláshirdetések 90 százaléka úgy ahogy van kiveri a biztosítékot. Annak ellenére, hogy lasszóval fogják az embereket még mindig fordítva ülnek a lovon a munkáltatók 

 - összegzi munkaerőpiaci tapasztalatait egy hozzászóló.

Címkék:
hrcentrum, fizetés, bér, álláshirdetés, munkaerőhiány, munkavégzés,