Pénzcentrum • 2019. március 26. 14:13
Lasszóval fogdossák a gépkocsivezetőket, kamionsofőröket, akik a magyar átlagkereset akár dupláját is megkereshetik itthon egy hónap alatt, úgy, hogy a hétvégéket családi körben tölthetik. 5-10 éven belül a sofőrök fele, több tízezren vonulhatnak nyugdíjba, és ha nem lesz utánpótlás, kezelhetetlenné válik a helyzet.
Elképesztő, mennyi pénzt kínálnak külföldön azoknak, akik tudnak teherautót vezetni, korábban a Pénzcentrum is beszámolt róla, hogy akár 2400 eurót is meg lehet keresni Németországban. De ma már Magyarországon sem keresnek rosszul a sofőrök, így az sem jár rosszul, aki itthon marad. Ha csak kinyitunk egy papír alapú hirdetési újságot, vagy megnézünk egy állásportált, rengeteg embert keresnek, kimagaslóan jó keresettel.
-nyilatkozta korábban a Pénzcentrumnak adott interjúban Dr. Környei Éva, a BKV jogi és humánpolitikai igazgatója, holott ez ma már nem feltétlenül van így.
Irányár
Rendszeresen szemlézzük az Irányár című országos hirdetési hetilapot, melynek egyik nem rég megjelent számának a címlapján egyből két sofőrmunkát is találunk. Az egyikben nemzetközi kamionsofőröket keres magyar-olasz viszonylatra C+E kategóriás jogosítvánnyal. És ma már az sem feltétlenül elvárás, hogy minden hétvégén az utakon töltsön a munkavállaló, hiszen hirdetés szerint "akár minden hétvége itthon tölthető belföldi fuvarokkal kiegészítve a munkát."
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Öregedő társadalom
Égető a hiány a hivatásos gépkocsivezetőknél, amiért részben az elöregedési folyamatok felelősek, arról nem is beszélve, hogy 5-10 éven belül a sofőrök fele, több tízezren vonulhatnak nyugdíjba. Éppen ezért Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) kommunikációs vezetője szorgalmazza, hogy a lehető leghamarabb induljon el a közoktatásban a hivatásos gépkocsivezetők képzése, amelyre középiskolát végzettek jelentkezhetnének.