Pénzcentrum • 2018. december 1. 07:00
Őrület, mennyi pénzt kínálnak külföldön azoknak, akik tudnak teherautót vezetni! Itthon közben égető a munkaerőhiány, vélhetően a hazai vállalatok nemigen tudnak versenyezni a külföldi ajánlatokkal. A helyzet aggasztó, az egyik szakszervezet szerin az állami sofőrképzés csak tűzoltásra jó.
Semmi sem szegi a magyarok kedvét: továbbra is sokan döntenek úgy, hogy külföldön próbálnak szerencsét. A magasabb fizetések mellett csábító az is, hogy sok helyen nem számít, van-e valakinek végzettsége, a munkatapasztalat a mérvadó. Például a sofőröket csúcsfizuval csábítják külföldre: degeszre keresheted magad, ha tudsz kamiont, teherautót vezetni, és esetleg tudsz valamilyen idegen nyelven.
Ha mindigis érdekeltek a kotrógépek, lánctalpasok, esetleg vezettél is már ilyet, Németországban a helyed, ahol havonta 2400 eurót (kb. 800 ezer forintot) kereshetsz heti 5-6 nap munkával. Szállásban a munkáltató segít. Végzettség nem kell a melóhoz, csak tapasztalat és nyelvtudás.
Szintén Nürnbergbe keresnek olyasvalakit, aki tud betonkeverős kocsit vezetni. A fizu itt is hozzávetőleg 800 ezer forint, és a szállást is szintén a munkaadó intézi. Végzettség ide sem kell, ha láttál már belülről betonkeverős autót, csak tudj németül! Illetve a munkába a saját autóddal kell bejárnod.
Nyerges vontató sofőrt is keresnek Nürnbergbe. A feltételek ugyanazok, mint a fenti kettő állásnál, végzettség ide sem kell, csak tapasztalat.
Baden Württemberg és Köln körzetébe teherautó vezetőt keresnek azonnali munkakezdéssel, bejelentett, hosszú távú munkahelyre. Semmilyen végzettség nem kell, csak a munkatapasztalat a fontos. Az órabér átszámolva 3300 forint körül van, plusz minden napra kapsz 50 eurónyi (kb. 17 ezer forint) kiegészítést is. Így a fizetés összesen naponta 43000 forintnak megfelelő euró, munkanappal számolva a havi bér 860-870 ezer forint körül van.
Würzburgba is el lehet menni kamiont vezetni, semmilyen végzettséget nem várnak el, csak alapszintű nyelvtudást és saját autót a munkába járáshoz. A fizetés 2300-2400 euró (750-780 ezer forint) havonta, plusz hétvégére ingyen szállást is biztosítanak, és még az első kiutazásod költségét is állja a munkáltató!
A UPS hollandiába keres sofőröket, ikolai végzettségtől függetlenül. A lényeg, hogy a jelentkező tudjon angolul. Eindhovenben tapasztalattól függően 1900-2400 euró (615-780 ezer forint) a fizetés, ehhez jön még a műszakpótlék és a vakációpénz, és ráadásul a munkáltató állja a bejárás költségeit, plusz szállást és biztosítást is intéznek.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
a nem akarsz olyan messzire menni, Pozsonyba is keresnek tapasztalt vezetőket: itt napi 50-60 eurót (17-18 ezer forintot) fizetnek, ami havi 20 nap melóval számolva körülbelül 340-350 ezer forint. Végzettség itt sem feltétel. Sőr, bár kevesebb a fizu, de idegen nyelven sem kell tudni.
Esetleg nincs kamionos jogsid, de sofőrnek állnál? Neked találták ki azt a szlovákiai sofőrállást, ahova már B-kategóriás jogosítvánnyal is elmehetsz dolgozni! Az úticélok: Németország, Olaszország, Svájc. A tapasztalaton kívül semmit nem várnak el, még a nyelvtudást sem! A fizetés 1000-1200 euró (310-370 ezer forint) havonta.
Itthon lassan nem lesz képzett sofőr
Égető a munkaerőhiány a hivatásos gépkocsivezetőknél, amit tetéz az elöregedési folyamat; 5-10 éven belül a sofőrök fele, több tízezren vonulhatnak nyugdíjba.
Korábban a témában megszólalt Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) kommunikációs vezetője is, aki szerint ugyan lehet az államilag támogatott hivatásos gépjárművezető-képzés révén, az OFA-programban sofőröket képezni, de ez csupán tűzoltás, hiszen sokezre dolgozóra volna szükség, míg az állami program keretein belül az elmúlt 3 évben csak 2500-an szereztek képesítést. Az MKFE ezért szorgalmazza, hogy a lehető leghamarabb induljon el a közoktatásban a hivatásos gépkocsivezetők képzése, amelyre középiskolát végzettek jelentkezhetnének - mondta.