Pénzcentrum • 2018. augusztus 13. 17:00
Az EU-s átlaghoz képest kevesebben vesznek részt munkahelyi képzésekben Magyarországon, pedig egy friss kutatásból kiderült: a magyarok számára fontos lenne, hogy minden nap tanuljanak valami újat. A válaszadók szerint a cégek egy részénél egyáltalán nincsenek szakmai tréningek (42%), vagy ha vannak is, nem elég érdekesek, és még drágák is.
Az EU-s átlaghoz képest kevesebben vesznek részt munkahelyi képzésekben Magyarországon, pedig az OTP Bank kutatásából kiderült: a magyarok számára fontos lenne, hogy minden nap tanuljanak valami újat. A válaszadók szerint a cégek egy részénél egyáltalán nincsenek szakmai tréningek (42%), vagy ha vannak is, nem elég érdekesek, túl drágák. Sokszor annyira túlterheltek a dolgozók, hogy képzési részvételre már egyáltalán nem marad idejük (42%).
A rohamosan változó üzleti környezet és a legtöbb szektort érintő szakemberhiány következtében a tehetséges munkatársak megtartása és motiválása minden vállalat számára kardinális kérdés. A Ténygyár Kft. az OTP Bank megbízásából végzett kutatást, amelyből kiderült: a magyar munkavállalóknak a béren és annak pénzbeli kiegészítésein túl a munkáltatók által biztosított képzési lehetőségekre lenne a leginkább igénye. Az aktív korú magyarok 89 százaléka szerint fontos, hogy minden nap tanuljanak valami újat, azonban csak a munkavállalók fele érzi úgy, hogy a munkahelye ezt biztosítja számára. A megkérdezettek szerint a cégek egy részénél eleve nincsenek szakmai tréningek (42%), vagy ha vannak is, nem elég érdekesek (19%), túl drágák (24%), illetve annyira túlterheltek a dolgozók, hogy képzési részvételre már egyáltalán nem marad idejük (42%).