Pénzcentrum • 2018. június 6. 19:30
A munkáltatók számára állandó problémát jelent a szakképzett munkaerő hiánya és a meglévő munkavállalók megtartása. Az egyre elhatalmasodó fluktuáció minden vállalatot arra késztet, hogy még többet tegyen a kollégái elégedettségéért és elkötelezettségéért. Természetesen mindezt úgy, hogy az egymás mellett dolgozó különböző generációk igényeit is figyelembe vegye.
A KSH adatai szerint a 20-64 éves korcsoport esetében - amely az Európa 2020 stratégiában meghatározott foglalkoztatási célok alakulásának megfigyelési köre - a foglalkoztatási ráta 2018. áprilisra tovább emelkedett, így elérte a 74 százalékot. Emellett viszont az elmúlt években a betöltetlen pozíciók száma is emelkedett. 2018 első negyedévében közel 73ezer üres állás van az országban, ebből mintegy 55ezer a versenyszférában.
- tájékoztatott Dedéné Novotni Anna, a HAJDU Cégcsoport alelnöke.
A munkaerőpiacon végbemenő változások miatt nincsenek könnyű helyzetben a vállalatok. Egyre nehezebb és nagyobb befektetést igénylő feladat szakképzett, megbízható, értékes munkavállalót találni, pláne olyat, aki hosszútávra elköteleződik irántuk. Ma már kevésbé működik az a gyakorlat, hogy a cégek meghirdetik az üres pozíciókat és a jelentkezők közül kiválasztják a számukra megfelelő kollégát. A mai munkaerőpiacon a hozzáértő szakemberek nagyon kelendőek, így most már inkább a munkaadók versenyeznek a dolgozókért.
- mondta el Sipos Edit, a HAJDU Cégcsoport HR vezetője.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A vállalatok számára az employer branding, azaz a munkáltatói márkaépítés egyfajta segítség lehet ahhoz, hogy ne csak megszerezzék, de meg is tudják tartani az értékes munkavállalóikat. Nagyon lényeges a pozitív vállalati kép kialakítása, fontos, hogy a munkavállalók akarjanak és szeressenek az adott cégnél dolgozni. A munkáltatók helyzete abból a szempontból is nehéz, hogy jelenleg 4 generáció tevékenykedik egymás mellett a munkaerőpiacon. Az újabb generációk már nem csak jó fizetésre és stabil munkahelyre vágynak, hanem sokkal inkább a rugalmasságra, változatosságra és a megfelelő munka-magánélet egyensúlyra.