Újabb béremeléssel oldja a feszültséget a MÁV

Pénzcentrum2017. szeptember 4. 15:30

Ismét emelik a vasutasok bérét, igaz, ezúttal csak azokét, akiké mélyen az átlag alatt volt, és emiatt egye kritikusabbá vált a bérfeszültség egyes kiemelt munkakörökben.

A szokatlanul nagymértékű januári béremelés ellenére folyamatosan erősödött a feszültség jó néhány kiemelten fontos vasúti munkakörben, ezért a Vasutasok Szakszervezete április óta azon munkálkodott, hogy a MÁV vezetése kezdje meg az átlagtól messze lemaradt fizetések felzárkóztatását - olvasható a szakszervezet közleményében. Szerintük ugyanis a súlyos létszámhiány és a folyamatos elvándorlás miatt is kockázatos fenntartani a bérfeszültséget, ezért az érdekvédők kiemelten fontos eredménynek tartják a mostani bérrendezést - jelentette be Meleg János, a Vasutasok Szakszervezete elnöke. A VSZ nyomására most született, a munkáltatóval aláírásra váró

megállapodás szerint szeptembertől több munkakörben, ezernél több vasutas kap több ezer forinttal magasabb alapbért júliusig, illetve januárig visszamenőleg.

A szakszervezet azt is elérte, hogy a cégvezetés felülvizsgálja néhány munkakör besorolását, és ennek eredményeként eggyel magasabb bérkategóriába kerüljenek az ott dolgozók.

Az elnök a mostani bérrendezést elengedhetetlennek és egyértelmű szakszervezeti sikernek tartja - a megállapodás több eleme is az érdekvédők feltételeire épült -, de vannak még olyan követelések, amelyek mellett a VSZ továbbra is kitart. Meleg úgy véli, a már így is kockázatos munkaerő-hiánnyal működő cég vezetőinek mindent meg kell tenniük azért, hogy megakadályozzák a további elvándorlást, és újak számára is vonzóvá tegyék a szakmát. Emlékeztet: a szakszervezet a két évvel ezelőtti kiáltványában pontokba foglalta azokat a követeléseket, amelyek feltétlenül szükségesek a szakma megbecsülésének a visszaállításához, új emberek toborzásához és a régiek megtartásához. A VSZ tehát nem ölbe tett kézzel várta, hogy a MÁV vezetői próbálják "kitalálni" a megoldást, hanem konkrét javaslatokkal segítette a folyamatot.

Meleg János elismeri, ezekből a javaslatokból már többet is megszívlelt a menedzsment, és jó néhány olyan intézkedés született, amely jelzi, hogy a MÁV vezetése és a tulajdonos is komolyan veszi a munkaerőhiány kockázatát. A vasútnál jelenleg jelentős létszámhiány van, és az elkövetkező egy évben csaknem ezren készülnek nyugdíjba vonulni.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A szakszervezetek évek óta hangoztatott vészjelzései hatására egyebek között át fogják értékelni a túlzóan szigorú vizsgáztatási rendszert - amelyen még a régiek közül is sokan elbuknak, az újak jelentős része pedig már rögtön az elején kiesik a rostán -, a munkaerő toborzásban pedig anyagilag is érdekeltté tették a régi dolgozókat: 30 ezer forinttal jutalmazzák azt, aki új belépőt hoz a céghez. A szakszervezetnek azonban további javaslatai is vannak, amelyről folyamatosan egyeztet a cégvezetéssel.

Címkék:
karrier, MÁV, béremelés, szakszervezet, fizetésemelés, bérfeszültség, vasutasok szakszervezete,