Forrás Dávid • 2017. július 4. 05:59
Autóbuszsofőr-hiány van Magyarországon, így nem meglepő, hogy még az utazóközönség soraiból is próbál járművezetőket csábítani a Budapesti Közlekedési Vállalat. A cég segít megszerezni a szükséges vizsgákat és engedélyeket, és fizetésben is jelentősen az átlag fölé ígér.
Kevés a buszsofőr Magyarországon, ezzel foglalkoztunk is már többször az elmúlt években. A BKV autóbusz-vezetőinek átlagéletkora 46 év, jelentős a kivándorlás, tavaly nyáron 111 járművezetői pozíció volt betöltetlen.
-nyilatkozta korábban a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) sajtóosztálya a Pénzcentrumnak.
Valószínűleg továbbra is tart a sofőrhiány, ugyanis az elmúlt napokban szúrta ki a Pénzcentrum, hogy a fővárosi kilences buszon megjelent egy álláshirdetés, melyben buszsofőrök jelentkezését várja a BKV.
A hirdetés szerint elegendő a “C" kategóriás (tehát tehergépjárműre szóló) jogosítvány a jelentkezéshez. Ha ez megvan, akkor a BKV biztosítja, hogy a jelentkező megszerezze az autóbusz-vezetéshez szükséges kategóriájú vezetői engedélyt.
Ezen kívül az álláshirdetés a következőket ígéri:
- fizetett munkaviszonyt már a képzés időtartamára,
- a tanfolyam utánra 1300 forintos alap óradíjat és cafeteriát,
- ingyenes utazást a BKV járatain két hozzátartozónak, valamint
- vidéki munkavállalók részére munkásszállást.
Ahhoz, hogy részleteiben is tájékozódni tudjunk az állásról, megkerestük a BKV Társasági Kapcsolatok Irodáját, akik elküldték részünkre az autóbusz-vezetők munkaköri leírását. Eszerint a munkakör betöltéséhez elengedhetetlen:
- alapfokú végzettség,
- “D" kategóriás vezetői engedély (ezt ugye segítenek megszerezni),
- GKI vizsga (ezt szintén),
- PÁV II vizsga (ezt is), továbbá
- a BKV-n belül kell megszerezni egy minősítő vizsgát jármű típusismeretből.
Nyelvvizsgát, gyakorlati vagy vezetői tapasztalatot nem igényel a pozíció, így pályakezdők is jelentkezhetnek buszsofőrnek.
A munkaköri leírás tartalmazza továbbá a munkavállaló kötelességeit és jogait is. Ezek között nincs semmilyen meglepő, alapvetően ahhoz kapcsolódnak a feladatok, hogy megfelelően tudja üzemeltetni a buszt és biztonságosan tudja szállítani az utasokat. Aki használ tömegközlekedést Budapesten, annak nem meglepő, hogy a munkavállalói feladatok között fellelhető
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A fizetesek.hu oldal adatai szerint
Továbberősíti a gyanút, hogy kritikus a sofőrhiány a BKV-nál, hogy a Vasárnapi Hírek néhány napja azt közölte: a hármas metró felújításának kezdetéig száz, 2018-ban pedig 250 buszsofőrt kéne felvenni a céghez. Egy új vezérigazgatói utasítás alapján bruttó 100 ezer forint ajánlási díjat fizet a cég minden olyan dolgozónak, aki sikerrel avanzsál be buszvezetőt a vállalathoz.
Amennyiben valaki nem sofőrt, hanem gyakornokot hoz, annak bruttó 80, míg tanuló esetén 40 ezer forint üti a markát.