Pénzcentrum • 2011. november 8. 17:52
A szexuális segédeszközöket és az erotikus tartalmú telefonszolgáltatást is megadóztatnák jövőre a kereszténydemokraták az egyéb pornográf tartalmú termékek és szolgáltatások mellett. A bevétel szintén a Nemzeti Kulturális Alapot gazdagítaná. Nem támogatják viszont a kormánypárti képviselők a szocialisták javaslatát, miszerint az erőszakos tartalmú termékeket és szolgáltatásokat is adóztassák meg.
Rászálltak a pornóiparra a kormánypárti képviselők - derül ki az Országgyűlés elé benyújtott módosító javaslatokból. Mint azt a Pénzcentrum.hu korábban megírta, L. Simon László fideszes képviselő, a kulturális bizottság elnöke még október közepén terjesztette be a Nemzeti Kulturális Alapról (NKA) szóló törvényt módosító javaslatot, amelyben visszaállítaná a pornográf tartalmú termékekre és szolgáltatásokra a 2010 januárjától megszüntetett járulékfizetési kötelezettséget.
KATTINTS! Pornóból jönnek a milliók: ez a legújabb adóötlet
A képviselő biztosra akart menni: javaslatát a jövő évi adótörvény-csomaghoz benyújtott módosító indítvány formájában is megfogalmazta. Így most kétféle törvényjavaslat keretében tárgyal az Országgyűlés lényegében ugyanarról a kérdésről, ami esetleges törvényszerkesztési problémákat is felvethet. Alapvető különbség a két javaslat között például az, hogy az NKA-törvény módosításában még kulturális járulékról, az adótörvény-csomaghoz benyújtott indítványban pedig már kulturális adóról van szó.
Az adózási salátatörvényhez benyújtott javaslathoz csatlakozott kapcsolódó módosító indítványával Pálffy István kereszténydemokrata képviselő is, aki tovább szélesítené a köznyelvben csak pornóadóként emlegetett régi-új közteher alá eső termékek és szolgáltatások körét. Javaslata szerint a pornográf tartalmú termékek és szolgáltatások mellett a szexuális termékek, valamint az erotikus tartalmú telefonszolgáltatás után is 25 százalékos kulturális adót kellene fizetni.
A módosító javaslat a következőképpen definiálja a szexuális termék fogalmát: olyan birtokba vehető forgalomképes dolog, amelynek elsődleges célja a szexuális ingerkeltés, különösen, amely nemi aktust vagy egyéb szexuális cselekményt nyíltan ábrázol, illetve emberi testet, testrészt szexuális ingerkeltésre alkalmas módon vagy szexuális ingerkeltés céljából ábrázol, ideértve a - rendeltetése szerint - szexuális ingerkeltésre szolgáló, nemi aktus vagy egyéb szexuális cselekmény során alkalmazható eszközt is, a fogamzásgátlás céljából alkalmazható eszköz kivételével.
Az erotikus tartalmú telefonszolgáltatás olyan, távbeszélő útján nyújtott szolgáltatás, amelynek elsődleges célja a szexuális ingerkeltés, különösen, amely nemi aktus vagy egyéb szexuális cselekmény hanghatásait közvetíti vagy imitálja.
L. Simon és Pálffy is bevonnák az adókötelezettség alá a nem pornográf tartalmú filmek vetítését is. Erre kedvezményes, 3 százalékos adót vetnének ki. Pálffy ugyanekkora mértékű közterhet fizettetne a nem pornográf tartalmú filmek terjesztése után is.
Nem támogatta viszont sem L. Simon László, sem a kulturális bizottság Lendvai Ildikó szocialista frakcióvezető-helyettesnek az NKA-törvényt módosító javaslathoz benyújtott kapcsolódó módosító indítványát, amelyben kezdeményezi, hogy az erőszakos tartalmú termékekre és szolgáltatásokra is terjesszék ki a kulturális járulékfizetési kötelezettséget. A bizottság ülésén a Nemzeti Erőforrás Minisztérium jelen lévő képviselője viszont egyetértett az MSZP-s javaslattal.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Mint azt korábban a Pénzcentrum.hu-n megjelent írás is taglalja, a törvénymódosító javaslatokhoz egyetlen háttérszámítást sem mellékeltek a képviselők arról, hogy mekkora bevételre számítanak a közteher bevezetéséből. Emellett eléggé kétséges, hogy például a külföldön bejegyzett tartalomszolgáltatók mennyire tesznek eleget adófizetési kötelezettségüknek, s hogyan tudja majd azt az adóhatóság ellenőrizni.